شناسائی موانع وچالشهای اجرای تحقیقات درواحدهای آموزشی استان البرز
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهرمضان جهانیان 1 , سید حسام الدین بلادی نژاد 2
1 - استادیار مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، کرج، ایران
2 - کارشناس ارشدمدیریت آموزشی ومدیرمدرسه راهنمایی سماواحدکرج
کلید واژه: مدرسه, پژوهش, موانع,
چکیده مقاله :
این پژوهش باهدف شناسائی موانع و چالشهای اجرای تحقیقات در واحدهای آموزشی استان البرز، به روش توصیفی از نوع پیمایشی اجراشدجامعه آماری پژوهش شامل220نفراز مدیران مدارس بوده که166نفر به صورت تصادفی با استفاده از فرمول کوکران انتخاب گردیدابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساختهای است که شامل21سوال با مقیاسچهارگزینهای لیکرت)کاملا ً موافقم-موافقم–مخالفم–کاملا ً مخالفم(تهیه گردید.نتایجبدست آمده حاکی از این است که مهمترین موانعو چالشهایاجرایپژوهشدرمدارس بهترتیب درجه اهمیت عبارتند ازنقص قوانین و مقّررات، کمبود بودجه وامکانات، عدم حمایتجدی از پژوهشگران، ناکارآمدی شیوه آموزشی و ارزشیابی وعدم بکار گیری یافتههایپژوهشی در واحدهای آموزشی هستند.