رابطه بیتفاوتی سازمانی و فراموشی سازمانی هدفمند در شبکه بانکی
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - کارشناسی ارشدمدیریت اجرایی، دانشگاه آزاداسلامی واحدسنندج،سنندج، ایران
2 - استادیارگروه مدیریت دانشگاه آزاداسلامی واحدسنندج،سنندج، ایران
کلید واژه: مدیریت دانش, یادگیری, فراموشی سازمانی هدفمند, بانکهای خصوصی و دولتی, کلیدواژهها:بیتفاوتی سازمانی,
چکیده مقاله :
این پژوهش، با هدف شناسایی رابطه بیتفاوتی سازمانی و فراموشی سازمانی هدفمند در شعب بانکی،انجام گرفته است.به این منظور، کارکنان7بانک خصوصی و دولتی شهر سنندج، به عنوان جامعهآماری، مورد بررسی قرار گرفتند.روش پژوهش، توصیفی واز شاخه همبستگی می باشد.برای سنجشمفاهیم اساسی پژوهش، پرسشنامههای محققساخته بیتفاوتی سازمانی و فراموشی سازمانیهدفمند-مورداستفادهقرارگرفتهاند.پایاییپرسشنامههابا روش آلفای کرونباخ برای دو متغیر اشاره شده به ترتیببرابر با0.92و0.87محاسبه گردید.روایی آزمون نیز از دو روش اعتبار محتوا و اعتبار سازه با استفادهاز روشهای تحلیلعاملیاکتشافیوشاخصKMOتأییدشد.یافتههاینهاییپژوهش، حاکیازوجودارتباطمنفی و معنیدار، بین بیتفاتی سازمانیوابعادآن)بیتفاوتی نسبت به مدیر، بیتفاوتی نسبت به مشتری،بیتفاوتی نسبت به همکار، بیتفاوتی نسبت به کار و بیتفاوتی نسبت به سازمان(، با فراموشی سازمانیهدفمند در شعب بانکی موردمطالعه است.