کاربرد شیوه های تبلیغی در روند اجرای عملیات روانی و نقش روحیه ملی کشور مورد هجوم در کارایی و یا عدم کارایی آن
محورهای موضوعی : فصلنامه علمی تحقیقات سیاسی و بین المللیعزیزاله شهبازی 1 , روح الله شهابی 2
1 - دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا shahbazi_591@yahoo.com
2 - استادیار و عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان shahabi89@hotmail.com
کلید واژه: عملیات روانی, روحیه ملی, جنگ روانی,
چکیده مقاله :
اصطلاح جنگ روانی به مجموعه عملیاتی اطلاق میشد که در جنگ های نظامی به کار میرفت,امادر وضعیت جدیدآن ،مقاصد گوناگونی همچون تضعیف روحیه سربازان در جبهه های نبرد،تضعیف و گمراه نمودن مردم کشورهای درگیر جنگ،نیروهای تبلیغاتی برای حفظ برتری در جبهه، گسترش شایعات برای ایجاد ترس و......را در بر میگیرد.
Psychological warfare consists of a set of operations which are used in classical wars but in present situation it includes more extensive objectives like weakening the morale of soldiers in war fronts, weakening and misleading the people of countries involved in the war, propaganda force for keeping superiority in war front, spreading rumours for creating fear.