ارائه الگوی استراتژی اثربخش جذب واحدهای نوپا در مراکز رشد ایران
محورهای موضوعی : مدیریت(منابع انسانی)
داود پایدارفرد
1
,
محمود احمدپور داریانی
2
*
,
ناصر میرسپاسی
3
,
اعظم رحیمی نیک
4
1 - دانشجوی دکترای گروه مدیریت،واحد علوم تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ایران
2 - استاد گروه کارآفرینی، دانشگاه تهران،تهران،ایران
3 - استاد گروه مدیریت،واحدعلوم تحقیقات تهران،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
4 - استادیارگروه مدیریت،واحد تهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
تحقیق حاضرکوششی در راستای تدوین استراتژی اثربخش خدمات مراکز رشد ایران برای کمک به تشکیل استارت آپ ها می باشد و 191 مرکز رشد مصوب و واحد آماری پژوهش 1337نفر اعضای هیأت امنای مراکز رشد می باشد. برای تجزیه تحلیل داده های جمع اوری شده از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای تلخیص، طبقه بندی و تفسیر داده های آماری از روش های آمار توصیفی استفاده گردید و به منظور انتخاب نوع روش آماری ابتدا آزمون کولموگروف اسمیرنف برای بررسی شرایط لازم داده ها جهت استفاده از روش های آمار پارامتریک اجرا گردید و سپس برای پاسخ به سوالات پژوهشی روش معادلات ساختاری اجرا گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه است که پس از سنجش روایی و پایایی آنها در اختیار جامعه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل بیانگر ان است که منشأ ایده ها بر نوع خدمات، و نیز بر فاز مداخله در مراکزرشد ایران تأثیر دارد. همچنین بخش فعالیت بر فاز مداخله، و نیز بر نوع خدمات در مراکزرشد ایران تأثیر دارد .
This descriptive research aimed to develop an effective strategic service model for supporting the establishment of start-ups by Incubator Centers in Iran. The research sample comprised 191 approved centers and the research units belonging to 1337 members of the Board of Trustees. The research data were gleaned through a researcher-made and piloted questionnaire that was found to enjoy an acceptable reliability. The collected data were analyzed quantitatively via descriptive and inferential statistics. The normality of the research data was checked via the Kolmogorov-Smirnov test to determine either parametric or nonparametric analyses were required. Further, the research questions were answered through Structural Equations Modelling. The findings indicated that the service types offered and the intervention phase in Incubator Centers were influenced by the origin of the ideas as well as the activity sector.