بررسی رابطه رسته های شغلی با عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهر زنجان
محورهای موضوعی : مدیریت نوآوری های آموزشی
معصومه السادات ابطحی
1
()
خدیجه ندری
2
(عضو باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان)
سرور علی قزلباش
3
(کارمند آموزش و پرورش شهر زنجان)
هانیه بدیعی
4
(باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،)
کلید واژه: عملکرد, اهداف, منابع انسانی, ساختار تکنولوژی, رسته شغلی,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رسته شغلی با عملکرد کارکنان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده ها از نوع همبستگی می باشد. پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد استراتژی سازمانی و عملکرد و شکل گیری چهارچوب نظری ،متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استفاده گردید.که روایی محتوای آن توسط خبرگان تایید شد.وضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه 832/0درصد به دست آمد. نمونه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل 248نفراز کارکنان اداره آموزش و پرورش شهر زنجان که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. نتیجه تحلیل های آماری و آزمون فرضیات تحقیق به کمک ضریب همبستگی نشان داد که بین رسته شغلی و عملکرد کارکنان رابطه معنی دار وجود دارد و در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادات و راه کارهایی به آموزش و پرورش و محققان بعدی ارائه گردید.
The aim of this study is to investigate the relationship between job ranking of employees and their performance in education office in Zanjan. This is an applied research and data collection was of survey type. After studying the literature, the variables of the study were identified and research hypotheses were formulated. The dependent variable was measured through a questionnaire whose reliability was calculated through Cronbach’s Alpha as .83. The sample of this study included 248 employees of education department in Zanjan who were randomly selected. Coefficient of correlation used in data analysis revealed that there was significant relationship between employees’ performance and their job ranking. Finally, based on the obtained results, suggestions were presented to further researchers.
_||_