تاثیر تکنیکهای ارزیابی مختلف در مورد خواندن ادراکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
محورهای موضوعی : مدیریت نوآوری های آموزشی
1 - عضو هیات علمی
کلید واژه: ارزیابی, کلید وازه ها: امتحان, خواندن ماهرانه,
چکیده مقاله :
چکیده هدف اصلی این بررسی تسریع یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان با کمک تکالیف-تعامل و فعالیت های ماهرانه خواندن می باشد. به منظور دستیابی به این هدف 237 دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی(واحدغرب تهران و رودهن) که عمدتا از رشته زبان انگلیسی انتخاب شدند و سطح آنها در فعالیت ماهرانه خواندن از یک تست IELTS معتبر مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت. سپس دانشجویان به سه گروه تقسیم شدند و در هر گروه از یک تکنیک ارزیابی استفاده گردید. در تمام مدت دانشجویان از طریق یک تست مشابه مورد آزمون قرار گرفتند. به منظور مشاهده پیشرفت دانشجویان از روش ANOVA استفاده شد . بر اساس نتایج این بررسی تکنیک های موجود ارزیابی برای دانشجویان تمام سطوح مفید نمی باشند. تکنیک هایی برای دانشجویان در سطح کارایی پایین مفید هستند. و تکنیکا هائی برای دانشجویان در سطح بالا مفید هستند. بنابراین اساتید طراح مطالب خواندن و محققین باید از این نکات برای تاثیر تکنیکهای ارزیابیبرای اجرا در کلاسهای آموزشی آگاهی داشته باشند.
Abstract The aim of this study tends to explore how students adjust themselves in learning English with the aid of tasks and the interaction between students and reading proficiency. This study would like to address the relationship between assessment tasks and reading proficiency. In order to achieve this goal, 237 students of Islamic Azad university (Roudehen and Tehran West branch) majoring in English were selected and to test their level of reading proficiency a validated IELTS test was used. Then students were divided into three groups and in each group one technique of assessment was used. At the end of the term students had the same IELTS test as a post test. In order to see students' progress based on their level of reading proficiency, one way ANOVA was conducted. Based on the results of this study, it is concluded that every assessment task is not useful for students of all levels of reading proficiency. Some tasks are useful in low proficiency levels and some are helpful just in high proficiency levels. Therefore teachers, material designer and researchers should be aware of these points to improve the efficiency of the assessment tasks.
منابع
Alderson, J. C. (2000).AssessingReading.Cambridge University Press. Cambridge. .
Armstrong, T. (2005). Teaching reading through multiple intelligences. America. Alexandria, Z, VA. ASCD.
Brantmeier, C. (2006). Advanced L2 learners and reading placement: Self-assessment, performance. System Volume 34, Issue 1, March 2006, Pages 15-35
Brantmeier,C .& Vanderplank, R. (2008).Descriptive and Criterion-referenced self-evaluationwith L2 learners.System.Volume 36, Issue 3, September, Pages 456-477
Cohen, B. P., Cohen, E.G . (1991) "From groupwork among children to R & D teams: interdepence, interaction and productivity" in E.J. Lawler (Eds.)
Dann, R.(2002). Promoting Assessment as Learning:Improving the Learning Process. London, UK.Routledge, Falmer.
Davies,A.(1990).Principles of Language Testing.Basil Blackwell.
Duzer, V.C. (1999). Reading and the Adult English Language Learner.
Retrieved March 10, 2006, from
Duzer, V.C. (2002). Issues in Accountability and Assessment for Adult ESL
Instruction. Retrieved February 10, 2005, from
Genesee, F. & Upsher, J.(1996).Classroom-based Evaluation in Second Language Education. Cambdidge:CUP.
Gipps, C.V. (1994).Beyond Testing: Towards a Theory of Educational Assessment.London: Falmer.
Heaton, J.B. (1988).Writing English Language Tests (New Ed).London:Longman.
Lamber, L.,& Lines, D. (2000). Understanding Assessment: Purposes, Perception, Practice. Routledge, Falmer.
Morgan, C.,Dunn, L., Parry, S., @ O’Reilly, M.(2004).The Student Assessment Handbook. Routledge Falmer.
Ohio Department of Education. (2005). Ohio's Achievement Tests. School Test Coordinator's
Manual. retrieved 3-2-06 from:
O’Malley, M.J., Valdez, P.(1996). Authentic Assessment for English Language Learners: Practices, Approaches for Teachers. Addison Wesley.