توسعه روش SPACE برای فرموله کردن استراتژی در واحدهای تولیدی
محورهای موضوعی : آینده پژوهیعلیرضا علی احمدی 1 * , سید عباس موسوی نژاد 2 *
1 - دانشگاه علم وصنعت
2 - ندارد
کلید واژه:
چکیده مقاله :
برنامه ریزی یکی از مهم ترین وظایف مدیریت بوده و اولین قدم در فعالیت های سازمانی شمرده می شود و برنامه ریزی استراتژیک اتخاذ تصمیمات بنیادی و اساسی و تعیین جهت گیری های اصلی سازمان می باشد. در این راستا انتخاب روش مناسب برنامه ریزی از اهمیت بسیار برخوردار است. در این مقاله به منظور برنامه ریزی استراتژیک برای شرکت های تولیدی SPACE " Strategic Position and Action Evaluation" مورد بررسی قرار گرفته و پس از ترمیم محدودیت ها و نواقص روش فوق به کمک سلیر روش های مرسوم در برنامه ریزی استراتژیک مانند روش SWOT ،و روش برنامه ریزی استراتژیک کمّی سعی شده است روش ترکیبی مناسبی برای تدوین بنامه های استراتژیک ارائه شده و برای یکی از شرکت های تولیدی- طراحی به طور اثر بخشی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج مطالعه موردی در ضمیمه این مقاله ارائه شده است.