مطالعه و تعیین اثر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در صنعت بیمه
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه:
کلید واژه: صنعت بیمه, مدیریت ارتباط با مشتری, آمیخته بازاریابی, بنگاهی واقتصادی, بازاریابی خدمات امکانات ودارائ,
چکیده مقاله :
از صنایع بسیار با ارزش هر جامعه می توان از صنعت بیمه که خود به نوعی باعث توسعه روزافزون آن جامعه می شود، یاد کرد .امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عاملی مهم در توسعه کشورها می دانند زیرا معتقدند بیمه در رشد بخشهایمختلف اقتصادی نقش برجسته ای را ایفا می نماید و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی وتوسعه ای جامعه،انگیزه های سرمایه گذاری را نیز افزایش می د هد. به عبارت بهتر صنعت بیم ه به عنوان مجموعه ای از بنگاهها ی اقتصادیهزینه ها و منافع خود را در نظر می گیرد و در نقطه بهینه به گونه ای عمل می کند تا حداکثر خدمات را با حداقل هزینه ارائهدهدکه این باعث حرکت سریع توسعه در جامعه می شود . یکی از ویژگیهای شرکتهای بیمه، محوری بودن آنها در مسایل مالیاست که علاوه بر تامین امنیت فعالیتهای اقتص ادی از طریق ارائه خدمات بیمه ای ، با مشارکت وبکارگیری منابع مالی انباشتهشده نزد خود در بازارهای مالی ، می توانند موجب تحرک و پویایی ونیز رشد و توسعه بازارهای سرمایه شوند . با وجود نقشاساسی و تعیین کننده صنعت بیمه در رشد بازارهای مالی کشور، نهادهای فعال در این بازارها آن طور که باید از انسجاموسازمان یافتگی لازم برخوردار نیستند و به صورت سنتی فعالیت می نمایند که این موجب اثرگذاری نامطلوب بر فرایند رشدوتوسعه سایر بخشهای اقتصادی خواه دشد. محاسبه توان بالقوه صنعت بیمه کشورمان در مقایسه با متوسط کشورهای در حالتوسعه وتوسعه یافته ،نشان می دهد که مشارکت این صنعت در بازار سرمایه به صورت بالقوه بین 30 تا 100 درصد قابلافزایش است . با توجه به توان بالقوه صنعت بیمه کشور در بازارهای سرمایه می توان از تکنیکهای بازاریابی خدمات برای بهبودوضعیت صنعت بیمه کشوراستفاده کرد.
Insurance industry is one of the most valuable industry in every society that causes development'scountry. Today in all developed country insurance plays an important role in development of countries, because they believe that insurance plays an important role in all part of economy and bycompensation damages of doing economic and developed activities of society increase investmentmotivation. In other word, Insurance industry as a collection of economic agencies consider cost andbenefit and in optimum point should prepare the best services by the least of cost that it leads to fastermovement of country development . One of the characteristic of insurance companies is being it's vitalrole in financial matters that makes dynamic movements or changes in growing and developing capitalmarket , beside in they prepare security in all economic activities via corporation and using financialsources . In spite of fundamental and important role of Insurance industry in financial market , activeentities in this markets don't have cohesiveness and integration and they manage process traditionallythat causes effects on other economic parts. Insurance industry partnership in capital market in Iran incomparison of other developing and developed country shows that it can increased between 30% -100% . We can use marketing techniques to improve Insurance industry in Iran by considerationpotential capabilities in Insurance industry in Iran.