بهبود عملکرد کارکنان با آموزش ضمنخدمت
محورهای موضوعی : مدیریت بازرگانی- بازرگانیمحمد سلطانی 1 , سیامک کردستانی 2 , الهه احمدیان 3 , مینا عنابستانی 4
1 - عضو هیات علمی آموزشکده سما واحد مشهد
2 - مدرس مدعو آموزشکده سما واحد مشهد
3 - دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه آزاد واحدکرمان و مدرس مدعو آموزشکده سما واحد مشهد
4 - مدرس مدعو آموزشکده سما واحد مشهد و مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کاویان
کلید واژه: عملکرد, کارکنان, آموزش ضمنخدمت,
چکیده مقاله :
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه آموزش های ضمن خدمت و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد مشهد بود. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، عبارتست از کلیه کارکنان دانشگاه آزاد مشهد که در سال 1390 تحت آموزش ضمن خدمت قرار گرفته اند(458نفر). حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان محاسبه شد. ابزار استفاده شده در این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن با استفاده از نظر خبرگان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ(96/0)، تأیید شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون کولوموگروف- اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن متغیرها و آزمون هایtیک نمونه ای و فریدمن، برای آزمون فرضیه های تحقیق استفاده شد. نتایج حاکی از رابطه مثبت آموزش های ضمن خدمت و عملکرد کارکنان بود..