ارائه الگو الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات (مطالعه موردی: شهرکرمان)
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیمحسن منظری توکلی 1 , علی محمد صفانیا 2 * , سید صلاح الدین نقشبندی 3 , رضا نیک بخش 4
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، ،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - دانشیار گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: برنامهريزي استراتژيک منابع انساني, موضع سازي, خدمات ورزشی, برنامهريزي.,
چکیده مقاله :
این تحقیق با هدف ارائه الگو الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات در شهرکرمان انجام شده است. تحقیق موجود از نظر هدف توسعه ای و به لحاظ نتیجه یک تحقیق اکتشافی تبیینی و از نظر روش یک تحقیق ترکیبی است. جامعه آماری تحقیق در فاز کیفی شامل21 نفر از صاحب نظران با روش
نمونه گیری هدفمند انتخاب و با استفاده از تکنیک دلفی کار تبیین وتایید مولفه ها، شاخص ها و پرسشنامه ها صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق در فاز کمی (طراحی مدل و بررسی روابط بین متغیرها) با توجه به جدول کوهن 157 نفر میباشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته الزامات برنامهریزی استراتژیک نیروی انسانی با روایی 85 % وپایایی90% استراتژیهای موضع سازی خدمات ورزشی با روایی 1/86 % و پایایی 89% است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها به صورت کمی و کیفی از نرم افزارهای SPSS ویراست 23 وPLS Smart ویراست 23 انجام شد. بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که الگو ارائه شده الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات از برازش قابل قبولی برخوردار است.
This research has been done with the aim of presenting the model of strategic human resource planning requirements of sports complexes with service positioning strategies in Kerman city. The existing research is an explanatory exploratory research in terms of the development goal and a mixed research in terms of the method. The statistical population of the research in the qualitative phase consisted of 21 experts selected by the purposeful sampling method and by using the Delphi technique, the work of explaining and confirming the components, indicators and questionnaires was done. The statistical population of the research in the quantitative phase (designing the model and examining the relationships between variables) according to Cohen's table is 157 people who were selected by simple random sampling method. To collect data from the questionnaire made by the researcher, the strategic planning requirements of human resources with 85% validity and 90% reliability of sports service positioning strategies with 86.1% validity and 89% reliability. In order to analyze the data quantitatively and qualitatively, SPSS version 23 and PLS Smart version 23 software were used. Based on the findings of the research, it can be concluded that the provided model of the strategic planning requirements of sports complexes' human resources has an acceptable fit with service positioning strategies.
ترجمه کاتلر، ف (۱۳۸۱)، اصول بازاریابی، پارسیان، علی، چاپ سوم تهران، انتشارات ادبستان
الفی، ز، نجف زاده، م (1396). رابطه عوامل درون سازمانی با برنامهریزی استراتژیک در هیئتهای ورزشی استان اردبیل، فصلنامه علوم ورزش دانشکده تربیت بدنی و ورزش
بلدی، م (1394). طراحي و تدوين برنامه استراتژيک توسعه ورزشهاي رزمي بر اساس مدل SWOT، كنفرانس بين المللي علوم ورزشي
آقایی، ع، جهرمی، م، معماری، ژ، اندام، ر (1392). آسیبشناسی ورزش هندبال استان سمنان با استفاده از الگوی برنامهریزی استراتژیک، مطالعات مدیریت ورزشی
حقیقی، م، منوریان، ع. (۱۳۸۸)، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت برنامهریزی استراتژیک در شرکت گاز ایران، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره ۱، تهران، شماره ۳، صص۵۴- ۳۹.
منوریان، ع (۱۳۹۰)، فرآیند برنامهریزی استراتژیک، فصل نامه مدیریت دولتی، انتشارات مرکزآموزش مدیریت دولتی شماره ۱۰، ص۶۷.
سعادت، ا (۱۳۹۶)، مدیریت منابع انسانی، انتشارات سمت، چاپ اول.
روستا، احمد. (1395). مدیریت بازاریابی. تهران: سمت.
واکر، اورویل سی؛بویر، هارپردابلیو؛مالنیز، جان؛لرش، ژان کلود. (1383). استراتژی بازاریابی:بارویکردی تصمیم محور(ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
ریچارد کنت رابینسون، سهراب خلیلی شورینی (مترجم) (1386)، برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، مؤسسه انتشارات یادواره کتاب
روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید. (1389). مدیریت بازاریابی. تهران:سمت
Brown, M., Nagel, M. (2002). The size of the sport iudustry ivith. uriteh states. Congress of future of sport management proreediag, Firexsen, Italy, pp-43-66.
Anikhian, O. (2010). positioning a bank service in Nigeria A conceptual pramework ,internal tienal jourual of Business Mangement, 5(8). 146-153.
Barbara, A. (2013). "relationship between marketing ethics in the banking. " msc. Yale. University.