بررسی قدرت اجتماعی مدیریت و رابطه آن با رضایتمندی ارباب رجوع (مورد مطالعه ادارات دولتی شهر خلخال )
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانعلی یعقوبی چوبری 1 , مقصود جلیلی دمدل 2
1 - دکترای جامعه شناسی بررسی مسائل اجتماعی ایران، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان
2 - کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی، مدرس دانشگاه پیام نور مرکز خلخال
کلید واژه: رضایتمندی ارباب رجوع, قدرت قانونی, قدرت تخصصی, قدرت پاداش, قدرت اجبار, قدرت مرجعیت,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر به بررسی قدرت مدیریت و رابطه آن با رضایتمندی ارباب رجوع در ادارات دولتی شهر خلخال میپردازد. متغیر وابسته در این پژوهش عبارتند از رضایتمندی ارباب رجوع و متغیر مستقل قدرت مدیریت است که با ابعاد قدرت قانونی، قدرت پاداش، قدرت تخصصی، قدرت اجبار و قدرت مرجعیت مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور بررسی رضایتمندی ارباب رجوع در شهر خلخال، 320 نفر ارباب رجوع انتخاب و به روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای و سهمیهای انتخاب شدند. این تحقیق به روش پیمایش و با ابزار پرسشنامه انجام پذیرفته است که دادههای حاصل از پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی، مورد توصیف و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق، حاکی از وجود تفاوت معنیدار بین متغیرهای پایگاه اقتصادی- اجتماعی و جنسیت با رضایتمندی ارباب رجوع و رابطه معنی دار بین قدرت مدیریت با رضایتمندی ارباب رجوع از ادارات دولتی شهر خلخال میباشد.