توسعه تجارت اجتماعی و تحلیل رفتار مصرف کننده
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایران
1 - گروه مدیریت ؛ دانشکده مدیریت؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان؛ زرقان؛ ایران
کلید واژه: جامعه تجاری, رفتار مصرف کننده, تجارت اجتماعی, اعتماد مصرف کننده, رضایت مشتری,
چکیده مقاله :
ظهور تجارت اجتماعی تغییرات مهمی را در تجارت و مصرف کنندگان به بار آورده است. از این رو، درک رفتار مصرف کننده در زمینه تجارت اجتماعی برای شرکت هایی که قصد دارند به نفع تاثیر بهتر بر مصرف کنندگان از سایت های با قدرت بیشتر به کار گیرند، بسیار مهم است. در این مطالعه، ما یک بررسی سیستماتیک از مطالعات تجاری اجتماعی را برای توضیح نحوه رفتار مصرف کنندگان در سایت های شبکه های اجتماعی انجام می دهیم. ما این مطالعات را طبقه بندی می کنیم، نظریه های قابل توجهی را مورد بحث قرار می دهیم، و روش های تحقیق مهم را شناسایی می کنیم. همچنین از دیگر اهداف این پروژه مطالعه بررسی عوامل موثر بر دوام و رضایت مشتری در فضای اجتماعی است. امروزه به دلیل کمبود اعتماد مصرف کننده به فضای اجتماعی و عدم کیفیت محتوای، مشتریان با نگرانی بزرگ در مورد اینترنت به عنوان قوی ترین رسانه برای تجارت اجتماعی برخورد می کنند. از آنجا که رفتار اجتماعی مشتریان متغیر مهمی در فضای اجتماعی است، بنابراین برای یک جامعه تجاری ضروری است که مشتریان فعلی خود را حفظ کنند. لذا به مطالعه عوامل تاثیر گذار بر این تجارت اجتماعی می پردازیم.
The emergence of social commerce has made important changes in business and consumers. Hence, it is very important to understand consumer behavior in the field of social commerce for companies that intend to benefit better consumers from more powerful sites.In this study, we carry out a systematic review of social business studies to explain how consumers behave on social networking sites. We classify these studies, discuss significant considerations, and identify important research methods. Also, other goals of this project are to study the factors affecting the durability and customer satisfaction in the social space. Today, due to a lack of consumer confidence in the social space and lack of quality of content, customers are faced with great concerns about the Internet as the strongest media for the social business. Because the social behavior of customers is an important variable in the social space, it is imperative for a business community to maintain its current customers. Therefore, we study the factors affecting social commerce.
_||_