پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان: روش اجرا و نمره گذاری (نسخه فارسی)
محورهای موضوعی : روان شناسی تحولیسهراب امیری 1 , امیر قاسمی‎نواب 2 , یوسف جمالی 3
1 - دکتری روانشناسی شناختی
2 - کارشناسی ارشد روانشناسی
3 - کارشناسی ارشد مشاوره
کلید واژه:
چکیده مقاله :
امیری، س.، قاسمینواب، ا. و جمالی، ی. (1395). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامة حرمت خود مشروط نوجوان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 13(50)، 219 -209.
Harter, S. (1988). Manual for the Self-Perception Profile for Adolescents. Denver, CO: University of Denver.
Harter, S. (1999).The construction of the self. New York: Guilford Press.
Marsh, H. W. (1992). Self-Description Questionnaire (SDQ) II: A theoretical and empirical basis for the measurement of multiple dimensions of adolescent self-concept. A test manual and research monograph. Australia: University of Western, Sydney, Faculty of Education.
Marsh, H. W., & Shavelson, R. (1985). Self-concept: Its multifaceted, hierarchical structure. Educational Psychologist, 20,107–125.
Shavelson, R. J., Hubner, J. J., & Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research, 46, 407–441.
Wouters, S., Verschueren, K., Briers, V., & Janssen, R. (2016). Development and validation of a Self-esteem Contingency Questionnaire for Adolescents. Personality and Individual Differences, 99, 295–301.
_||_