امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب(ETA) با استفاده از بررسی و تبیین عوامل موثر از دیدگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران در بازار ایران
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
مریم امیری
1
(دانشجوی دکتری مهندسی مالی، واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.)
فریدون رهنمای رودپشتی
2
(دکتری تخصصی مالی، استاد تمام، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران)
محسن رستمی مال خلیفه
3
(دکتری تخصصی ریاضی کاربردی،دانشیار، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.)
افسانه زمانی مقدم
4
(دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشیار، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.)
کلید واژه: مدل صندوق جستجو, تامین مالی کارآفرینی, مدل های کارآفرینی از طریق اکتساب, امکانسنجی,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب به کمک شناسایی ، بررسی و تبیین عوامل موثر بر در بازار ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش آمیخته(کیفی- کمی) است. در مرحله کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و نظرسنجی از خبرگان پرسشنامه پژوهش تهیه و در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه تدوین شده داده هایی از جامعه مورد نظر جمع آوری گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه کارآفرینان و سرمایه گذاران می باشد. برای نمونه گیری از روش غیر تصادفی هدفمند استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی تک نمونه ای) استفاده شده است. با عنایت به نتایج این پژوهش، نتیجه میگیریم که استراتژی اکتساب می تواند به عنوان مسیری کوتاه و عملیاتی در شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار های کارآفرینانه مورد توجه قرار گیرید.
AbstractThe purpose of this study is to assess the feasibility of entrepreneurship through acquisition by identifying, reviewing, and explaining the factors affecting the Iranian market. The present research is applied in terms of purpose and mixed-method (qualitative-quantitative). In the qualitative stage, a research questionnaire was prepared using library studies and a survey of experts, and in the quantitative stage, data from the target community were collected using a questionnaire.The statistical population of the present study includes all entrepreneurs and investors. A non-random sampling method was used. Descriptive and inferential statistics (one-sample t-test) were used to analyze the data.Given the results of this study, we conclude that the acquisition strategy can be considered as a short and operational path in identifying investment opportunities and developing entrepreneurial businesses.
_||_