طراحی و تبیین الگوی مدیریت رابطه با مشتری در بستر رسانههای اجتماعی مجازی مبتنی بر بازاریابی سببی و با تاکید بر مدیریت سبز
محورهای موضوعی : مدیریت
علی رضا صالحی
1
,
حسین وظیفه دوست
2
*
,
پرویز سعیدی
3
,
عبدالعزیز پقه
4
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت و حسابداری،واحد علی اباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی ، علی اباد کتول ،ایران.
4 - گروه آمار، واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی, بازاریابی مرتبط با علت, مسئولیت اجتماعی شرکت, مدیریت سبز, نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری),
چکیده مقاله :
امروزه در حوزه ارایه خدمات (بانکی) با توجه به مشابهت ویژگی محصولات، رقابت بسیار زیادی وجود دارد، لذا سازمان ها برای ایجاد مزیت رقابتی به رویکرد جدید مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی که فلسفه آن استفاده از قابلیت رسانه های اجتماعی برای جذب و نگهداشت مشتریان می باشد، روی آورده اند. همچنین با کمک ابزارهای بازاریابی مرتبط با علت و با تاکید بر بازاریابی سبز در چارچوب مسئولیت های اجتماعی، بانک می تواند با بالا بردن اعتبار نام و نشان تجاری خود تعامل با مشتریان، با هدف افزایش وفاداری ایشان را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهد. هدف این پژوهش تبیین و طراحی الگوی مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی مبتنی بر بازاریابی سببی با تاکید بر مدیریت سبز درچارچوب مسئولیت های اجتماعی بر رویکرد کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. این پژوهش با استفاده از روش پژوهش کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد انجام گرفت. از روش گلوله برفی برای گزینش کارشناسان صاحب نظر استفاده شد. نتیجه تجزیه و تحلیل اطلاعات در قالب شش مقوله شرایط علّی، پدیده محوری، شرایط زمینه ای، راهبرد ها، شرایط مداخله گر و پیامد ها و در قالب ۱۹ زیر مقوله و ۷۷ شاخص به دست آمد. نتایج این مقاله می تواند برای بهره وری پویا در بانک سینا مفید بوده و زمینه خوبی را برای دیگر پژوهشگران به وجود آورد.
Nowadays, there is a lot of competition in the field of providing (banking) services due to the similarity of the product features, so organizations to create a competitive advantage to the new approach of social customer relationship management whose philosophy is to use the capabilities of social media to attract and retain customers. Have turned. Also, with the help of cause related marketing tools emphasizing green management in the framework of social responsibilities, the bank can improve its interaction with customers in the best possible way by raising the credibility of its brand name, with the aim of increasing their loyalty. The purpose of this research is to explain and design the model of customer relationship management in social networks based on causal marketing with an emphasis on green management in the framework of social responsibilities based on a qualitative approach based on data base theory. This research was conducted using qualitative research method and based on grounded theory method. The snowball method was used to select experts. The result of information analysis was obtained in the form of six categories of causal conditions, central phenomenon, contextual conditions, strategies, intervening conditions and consequences, and in the form of 19 sub-categories and 77 indicators. The results of this article can be useful for dynamic productivity in Sina Bank and create a good background for other researchers.