آسیبشناسی قابلیت پایدار عملکرد منابع انسانی سبز
محورهای موضوعی : توسعه پایدار
مجید آرین زادگان
1
(دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.)
رضا نجف بیگی
2
(دانشیار گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. * (مسوول مکاتبات))
نازنین پیله وری
3
(گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.)
کلید واژه: قابلیت پایدار عملکرد منابع انسانی سبز, ساختْگرایِ کیفی/تعاملی (IQA),
چکیده مقاله :
زمینه و هدف: باتوجه به تکامل تدریجی و گسترش نقش تاثیرگذارِ منابع انسانی در افزایش اثربخشی کیفیت خدمات قابل ارائه در طول زمان، صاحبنظران بر مبنای پویایی فرآیندهای استراتژیک کارکردهای متعددی را برای آن توسعه آنان برشمردهاند. هدف این پژوهش آسیبشناسی قابلیت پایدار عملکرد منابع انسانی سبز در نظام بانکداری میباشد.روش بررسی: در این پژوهش به منظور شناسایی مولفهها (آسیب شناسیِ مدیریت عملکردِ منابع انسانی) و گزارههای پژوهش (مضامینِ یادگیری سبز) از غربالگری نظری براساس پژوهشهای مشابه استفاده شد.یافتهها: در بخش کمی مولفهها و گزارههای شناساییشده در قالب پرسشنامههای ماتریسی، توسط ۲۲ نفر مدیران منابع انسانی، مسئولان و کارشناسان صاحبنظر در سطح بانکداری مورد ارزیابی تحلیل تفسیری قرار گرفتند.بحث و نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد، بُعد قابلیتهای بهبود ادراکی؛ تشریح تعارضهای ادراک شغلی باهدفِ افزایش سطح شناخت منابعانسانی بهطور مستقیم سطح مشارکت منابع انسانی در هدفگذاریهای ارتقای مهارتی و ایجاد تناسب بین راهبردهای تخصصی با نیازسنجی آموزشی را تحت تاثیر قرار میدهد.
Background and Objective: Considering the gradual evolution and expansion of the effective role of human resources in increasing the effectiveness of the quality of services available over time, experts have enumerated several functions for their development based on the dynamics of strategic processes. One of these strategic functions is the capabilities of human resources to improve the quality of services. In fact, human resource capabilities range from psychological characteristics to responsible and social characteristics in individual actions that develop an organization's capacity to provide better services to customers. The Purpose of this research is Pathology of sustainable performance of green human resources.Material and Methodology: In this study, theoretical screening based on similar research was used to identify the components (pathology of human resource performance management) and research propositions (Ambidextrous Learning themes).Findings: Then, Delphi analysis was used to determine the reliability of research components and propositions. In the quantitative part, the components and propositions identified in the form of matrix questionnaires were evaluated by interpretive analysis by 22 human resource managers, officials and experts at the banking level.Discussion and Conclusion: The results showed in terms of perceptual improvement capabilities; Explaining job perception conflicts with the aim of increasing the level of knowledge of human resources directly affects the level of human resource participation in skill promotion goals and creating a fit between specialized strategies and educational needs assessment.
_||_