بررسی راههای ارتقاء بهره وری خدمات پستی با اتکاء به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی واجرای سیاست خصوصی سازی
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
کلید واژه: بهره وری, خصوصی سازی, ارتقای کیفیت, خدمات پستی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر در صدد است به بررسی نقش خصوصی سازی و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در ارتقای بهروری خدمات پستی در شرکت پست بپردازد. در راستای عنوان و اهداف تحقیق فرضیاتی مطرح و با ابزار پرسشنامه در جامعه آماری کهشامل مدیران ارشد، مدیران ستادی و اجرایی و کارشناسان شرکت پست (ستادی و اجرای مستقر در تهران) انتخاب و به بوته آزمون سپرده شد. روش تحقیق روش توصیفی– پیمایشی است و با مطالعه اسناد و مدارک موجود و انجام مصاحبه و توزیع پرسشنامه صورت پذیرفته و روش نمونه گیری در این تحقیق روش طبقه بندی می باشد. بررسی یافته ها و جمع بندی مربوط به فرضیه ها نشان می دهد که بین خصوصی سازی شرکت پست افزایش کیفیت خدمات پستی، افزایش روحیه کارکنان، افزایش ترافیک مرسولاتپستی و کاهش هزینه ها رابطه معنی داری وجود دارد. بنابراین با توجه به اینکه بین شاخص های مهم بهره وری و خصوصی سازی سازی ارتباط معناداری وجود دارد و با عنایت به اینکه بین خصوصی سازی و بهره وری نیز ارتباط معنی دار بودن ثابت شده است بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین خصوصی سازی و افزایش بهروری خدمات پستی نیز رابطه معنی دار وجود دارد.
The purpose of the study was to investigate the productivity promotion methods for postal services relying on general policies of Law 44 and execution of privatization. This research had hypotheses which were tested through applying different research tools in the Post Company. The main hypothesis stated that there was a significant relationship between Post Company privatization and postal services profiting promotion. Other hypotheses stated that: there was a significant relationship between Post Company privatization and postal services quality promotion; there was a significant relationship between post Company Privatization and its personnel's morale increasing; there was a significant relationship between Post Company privatization and postal consignment increasing, and; there was a significant relationship between Post Company privatization and cost decreasing. The research method was descriptive. The study was carried out by studying the documents, interviewing and distributing the questionnaires among the participants. The sampling method of this research was classification. The results showed that there was a significant relationship between privatization of Post Company and postal services quality promotion, personnel’s morale increasing, postal consignments increasing and costs decreasing.
_||_