نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - استادیار، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر، ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر، ایران
کلید واژه: ارزش ویژه مشتری, ارزش ویژه برند, بازاریابی رسانههای اجتماعی, ارزش ویژه, ارزش ویژه رابطه,
چکیده مقاله :
امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزش های ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسبوکارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاینرو شرکتها برای جذب مشتری در سالهای اخیر به رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. با گسترش فضا های مجازی و کاربران اینترنتی بسیاری از صاحبنظران بازاریابی ، اجتماعات مجازی را بهعنوان فرصتی برای شناساندن محصولات و خدمات شرکت ها معرفی کرده اند. چون استفاده از محیط اینترنت و رسانه ها روز به روز در حال افزایش است؛ پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه مشتریان انجامشده است. روش پژوهش، پیمایشی _توصیفی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کاربران اینترنتی فعال در سایت های اجتماعی هستند و نمونه آماری مشتمل بر 384 نفر است. همچنین برای تجزیهوتحلیل داده ها از نرمافزارهای SPSS و آموس استفادهشده است. نتایج نشان داد که انجام فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر ارزش ویژه مشتریان دارد و شرکت ها می توانند با اینگونه فعالیت ها رابطه با مشتریان خود را تحکیم بخشند.
Today in competitive environment due customers equity and managing relationships with customer is special important for the growth and development of all businesses. In this regard The companies to attract customers in recent years have turned to social media. with the Virtual spaces and expansion of Internet users, many commentators marketing, virtual communities as an opportunity to Recognition products and services have been introduced. Since the Use of the Internet and the media is increasingly every day; In the present study the impact the impact of social media marketing activities on customers equity is examined. The research method is descriptive and data collection was questionnaire. Statistical population of this study included active Internet users on social sites and Statistical sample consists of 384 people also to analyze the data software was SPSS and Amos. the results show that social media marketing activities has a positive impact on customers equity and With these activities, companies can strengthen their relationship with customers.
_||_