نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی
محورهای موضوعی : مدیریتبیت اله اکبری مقدم 1 , مهدی بهبودی 2 , فرزانه جعفری 3
1 - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
2 - دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)
3 - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
کلید واژه: تبلیغات اینترنتی, بانکداری الکترونیکی, انگیختگی, خوشایندی,
چکیده مقاله :
با رسیدن تعداد کاربران ایرانی اینترنت به بیش از 33 میلیون نفر، مجرای کسب و کار در ایران از شیوه های سنتی به شیوه های الکترونیکی در حال تغییر است. با توسعه سریع تجارت الکترونیک و اینترنت و بخش های مالی و بانکداری، مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی ترغیب می شوند، از این رو لازم است، سیستم های بانکی جهت حفظ و توسعه بازار خود از یک سو و افزایش رضایت مندی مشتریان بانکی از سوی دیگر، به نحوه ترغیب کاربران اینترنتی برای انجام تراکنش الکترونیکی، از طریق تبلیغات اینترنتی توجه نمایند. این مطالعه، تأثیر تبلیغات اینترنتی بر سطوح انگیختگی و نگرش مثبت از برند را مورد بررسی قرارداده است. پس از بررسی روایی (تحلیل محتوا) و پایایی تحقیق (به میزان 81 درصد آلفای کرونباخ)، تعداد 161 پرسشنامه جمع آوری و تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS و با بهرهگیری از روشهای تی استیودنت صورت پذیرفت. نتایج حاکی از آن است که، تبلیغات اینترنتی تأثیر بسزایی در ترغیب مشتریان بانکداری برای انجام تراکنش الکترونیکی دارد.
As the number of Iranian internet users exceeds 33 million, businesses in Iran are making the transition from traditional methods to electronic methods. Also, with the rapid development of e-commerce, the internet, and banking and financial sectors, customers are encouraged to utilize electronic banking. It is necessary for banking systems to consider the method of encouraging internet users to perform electronic transactions through online advertising in order to maintain and develop their market, and also increase the satisfaction of their customers. This study evaluates the influence of online advertising on the levels of arousal and creating positive attitudes toward brands. After assessing the validity (content validity) and reliability (with a Chronbach's alpha of 80%) of the study, 161 questionnaires were collected and statistical data analysis was done by using the SPSS software and employing the Student's t-distribution method. The findings suggest that online advertising has a great impact on encouraging banking customers to perform electronic transactions.