شناسایی شاخصهای ارزش خدمات دولت الکترونیک بر اساس ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری
محورهای موضوعی : مراکز دفع پسماند هامحمدحسین روزبه 1 , حامد رحمانی 2 , مرتضی موسی خانی 3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران (عهدهدار مکاتبات)
3 - استاد، گروه مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: کیفیت خدمات الکترونیک, واژههای کلیدی: دولت الکترونیک, ارزش خدمات دولت الکترونیکی, شناسایی کیفیت خدمات الکترونیک, تحلیل تِم,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخصهای ارزش خدمات دولت الکترونیک در شهرداری قزوین است. روش پژوهش به لحاظ هدف توصیفی و از نوع پیمایشی است که در آن برای تحلیل دادهها از روش ترکیبی استفاده شده است. در مرحله اول برای استخراج شاخصها از روش تحلیل تِم و از ابزار مطالعات پیشین و مصاحبه با خبرگان و در مرحله بعد برای بررسی روایی مدل به دست آمده و استخراج شاخصهای نهایی از نرخ روایی محتوا استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که مدل استخراج شده اولیه از مطالعات پیشین دارای 116 گزاره بود که پس از مصاحبه با خبرگان 133 شاخص استخراج شد. برای استخراج تم مورد نظر از دو کدگذاری باز و محوری استفاده شد. در تِم نهایی 68 شاخص شناسایی گردید و نتایج به دست آمده از دید پاسخدهندگان نیز نشان از آن داشت که تمامی گزارهها به جز هشت گزاره از روایی مناسبی برخوردار میباشند.
The present study tries to identify indicators of value of e-government services in the municipality of Qazvin. The methodology is considered descriptive in terms of purpose and of survey type, which has utilized mix-method to analyze data. In the first phase of the study, qualitative theme analysis method, literature review and experts interview have been used to extract indicators and also confirmatory factor analysis has been applied in the next phase to verify the validity of the obtained model and extracting final indicators. The findings revealed that the primary extracted model derived from literature review consisted of 116 propositions. After interviewing with experts, 133 indictors were extracted. To extract the intended theme, open and axial coding have been applied. At the final theme 68 indicators were identified. The results from respondents' point of view revealed that all propositions show high quality except eight of them.Keywords: e-government, e-service quality, the value of e-government services, identifying the quality of electronic services, thematic analysis
_||_