تأثیر مدیریت و برنامهریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیسید اسدالله اطهری 1 , مصطفی رهگذر 2
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
کلید واژه: فرهنگ مصرف شیر, برنامهریزی تبلیغات, مدیریت تبلیغات,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: آمارهای مرتبط با کاهش مصرف شیر در کشور تکاندهنده است. این مسئله در درازمدت تبعات بسیار منفی برای سلامت مردم ایران در بر خواهد داشت بنابراین هدف اصلی این مقاله بررسی تأثیر مدیریت و برنامهریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران است. روش پژوهش: این تحقیق بر حسب هدف یک تحقیق کاربردی محسوب میشود و بر حسب نحوه گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری در این تحقیق با توجه به سؤال اصلی جامعه آماری شامل 27 نفر از مدیران شرکتهای تبلیغاتی در تهران، 18 نفر از کارشناسان و مدیران شرکت صنایع شیر تهران (وارنا) و 20 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها که در حوزه تبلیغات صاحب نظر میباشند. با توجه به محدود بودن جامعه مورد مطالعه، همه اعضای جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر و مورد پرسش قرار گرفتند. یافتهها پژوهش:یافتههای تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تأثیر برنامهریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامهریزی تبلیغات بر باورهای دینی و مذهبی، سنتهای جامعه، ارزشهای محلی و بومی، سبک زندگی و باور افراد تأثیر دارد. نتیجه گیری: یافتههای تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تأثیر برنامهریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامهریزی تبلیغات بر باورهای مذهبی، سنتهای جامعه، ارزشهای محلی و بومی، سبک زندگی و باور افراد تأثیر دارد. میانگین ارزیابی پاسخگویان بر روی طیف 0 تا 100 در هر کدام از گویهها از نقطه وسط طیف (عدد 50) بالاتر بوده و این به معنای درجه بالای تأثیرگذاری برنامهریزی و مدیریت تبلیغات بر فرهنگ مصرف شیر میباشد.
Introduction and research purpose: Not suitable for Milk consumption‐related data in the country. This will have long ‐term consequences for the health of the people is very frightening. Therefore, the main objective of this paper is to examine the impact of advertising planning and management in developing culture of milk. Method: The purpose of this research is based on a survey of applications and depending on how the data is a descriptive study. The popula on in this study consists of 27 adversing companies in Tehran ‐ Eighteen persons, experts and managers from Varna and 20 faculty members in the field of advertising. Due to the limitations of all members of the sample were considered and were questioned . Findings and Conclusion: The results confirm the hypothesis; culture milk ‐ according to respondents' perspective ‐ is under planning and managing advertising and promotions management and planning, advertising, religious beliefs, social customs, local values, lifestyle and influence people's beliefs.