بررسی تاثیر مدیریت فرهنگی امور سرگرمی های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر کاهش خشونت در بازیهای رایانه ای در نوجوانان بین سنین 13 الی 15 سالگی شهر تهران
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر رمضانعلی رویایی 1 , محمود قاسمی 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: بازی های رایان های, رفتارهای خشونت آمیز, کانون پرورش فکری کودکان و نوجو,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش بازی های رایانه ای خشونت آمیز در گرایش نوجوانان به پرخاشگری و رفتارهای خشونت گرایانه است و به همین منظور میزان گرایش نوجوانان به بازی های ر ایانه ای خشونت آمیز و میزان استقبال آنان از برنامه ها و فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روش پیمایشی در بین 40 نفر از نوجوانان بین 13 تا 15 ساله شهر تهران به عنوان نمونه جامعه آماری با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد سنجش و ارزیابی قرار گرف ته است . نتایج این پژوهش ضمن رد فرضیه مطرح شده، نشان می دهد که بین دیدن تصاویر خشونت آمیز در بازی های رایانه ای و تکرار این اعمال در محیط خانه و نیز بین عدم آشنایی توجوانان با فرهنگ اسلامی و گرایش آنان به بازی های رایانه ای مورد علاقه آنان رابطه معنی دار وجود ندارد
This research reviews the role of violent computer games in young adults'tendency to violence and aggression. In this respect, the young adults' tendency toplay computer games and their interest in programs and activities of the Institute forthe Intellectual Development of Children and Young Adults in a survey method fromamong 40 teenagers (13-15 years old) of Tehran city as the statistical population isassessed using a questionnaire. The results reject the hypothesis of the research andshows that there is no meaningful relation between watching violent images in thecomputer games and performing this violence at home, and also between their lack ofknowledge about Islamic culture and their tendency to play their favorite computergames.