فرصتها و چالشهای نظام برنامهریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با نحلههای انحرافی
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیسید رضا صالحی امیری 1 , فاطمه مطهری 2
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
کلید واژه: فرهنگ, نحلههای انحرافی, سازمان تبلیغات, برنامهریزی و محصولات فرهنگی,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی این مقاله شناسایی فرصتها و چالشهای نظام برنامهریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با نحلههای انحرافی است. سؤال اصلی مقاله آن است که نظام برنامهریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با نحلههای انحرافی با چه فرصتها و چالشهایی مواجه است؟ روش پژوهش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب میگردد که برای جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. با تعیین شاخص به طراحی پرسشنامهها در راستای سؤالات تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته شد. پس از جمع آوری پرسشنامهها با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامهها به اثبات و یا رد فرضیهها پرداخته شده است. بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیکهای آماری، دادههای خام جمع آوری شده از پرسشنامه طبقه بندی و با استفاده آمار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شد و از طریق آمار استنباطی فرضیههای تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. یافتهها و نتیجه گیری: دستاوردهای این پژوهش در قالب 9 فرضیه گردآوری و تدوین میشود. نتایج نهایی حاصله از پژوهش نشان دهنده این مطلب است که: در بخش حمایت حاکمیت، در بخش برخورداری سازمان از یک برنامه استراتژیک، بخش ابزارها و روشها آگاهی سازمان برای مقابله با نحلههای انحرافی منابع موجود حضور سازمان در فضای مجازی ضعیف ارتباط و تعامل سازمان با دیگر دستگاهها متوسط نظر به اینکه از ابزارهای سنتی دستاوردهای سازمان در موضوعات آموزشی، تولید محصولات فرهنگی از ظرفیتهای نسبتاً بالایی برخوردار است و میبایست بهبود یابد
Introduction and Research Objectives: The main purpose of this paper, the planning system to identify opportunities and challenges confronting the Islamic Propagation Organization styles of are misleading . Method: The main question is whether the paper between the opportunities and challenges confronting the current system of planning and organization of advertising there is diversion? Results: The results of this research and development will be collected in the form of nine hypotheses. The final result is obtained in support of the rule, having a strategic plan of organization, knowledge organization tools and methods to deal with Nhlh diversion, the organization's existing resources in the virtual space, poor communication and interaction with other units of, the Islamic Propagation Organization, the capacity is relatively high in all educational and cultural products.