ظهورشهروند جهانی، پیامد فرهنگ صلح
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیمهتاب حاتمی 1 * , محسن عامری شهرابی 2 , سراج الدین محبی 3
1 - دانشجوی دکتری
2 - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نراق، اراک، ایران (نویسنده مسئول). mohsen.amerishah@gmail.com
3 - استادیاردانشگاه آزاد واحد بندرعباس
کلید واژه: صلح , فرهنگ صلح , الگوی مفهومی. داده بنیاد , شهروندجهانی,
چکیده مقاله :
چکیده امروزه فرایند جهانی شدن با شتاب روزافزون در حال عبور از مرزهای سیاسی، محدوده های فرهنگی و حریم ها است. به واسطه ی جهانی شدن و ترویج فرهنگ صلح سرنوشت تمامی افراد، سازمان ها و حکومت ها بیش از پیش به یکدیگر گره خورده و تاثیرات این فرایند بر تمامی حوزه های فعالیت بشری غیرقابل انکار گردیده است. برقراری آرامش در حیات انسان ها با آمره شدن قواعد حقوق بشر در جهانی شدن به عنوان اولین و مهمترین هدف نظام بین المللی به صورت فرهنگ صلح در قالب مطالعات صلح ظهور و نمود یافته است. آموزش فرهنگ صلح بر حسب پیامدها و نتایجی که از آن پدیدار می شود، عامل ارتقای بینش جهانی از نوع هشیاری و آگاهی اصیل است که همه ما را قادر می سازد تا به عنوان یک شهروند جهانی رفتار نماییم. کلید واژه ها: صلح، فرهنگ ، فرهنگ صلح ، الگوی مفهومی. داده بنیاد ،شهروندجهانی
Abstract: Today, the process of globalization is crossing political boundaries, cultural boundaries and boundaries with increasing speed. due to globalization and the promotion of the culture of peace, the fate of all people, organizations and governments is more closely tied to each other and the effects of this process on all areas of human activity have become undeniable. Establishing peace in people's lives with the imposition of human rights rules in globalization as the first and most important goal of the international system emerged as a culture of peace in the form of peace studies. The education of the culture of peace in terms of the consequences and results that emerge from it, is the factor of promoting the global vision of the type of alertness and original awareness that enables us all to behave as a global citizen. Keywords: Peace, culture, culture of peace, conceptual model, Foundation data ,global citizen