نقش ادغام برنامه درسی تلفیقی استم در پیکره آموزش کودکان مطالعه مروری نظام مند
فاطمه زارعی دنگسرکی
1
(
آموزش و پرورش مازندران
)
وحید فلاح
2
(
استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. (نویسنده مسئول)
)
عصمت رسولی
3
(
استادیار، گروه برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
esmatrasoli@yahoo.com
)
کلید واژه: برنامه درسی, برنامه درسی استم, رویکرد اسم , نظریه برنامه درسی تلفیقی, آموزش کودکان,
چکیده مقاله :
هدف از این مطالعه، نقش ادغام برنامه درسی تلفیقی استم در پیکره آموزش کودکان بود. در اینپژوهش، مشخص گردید که برنامه درسی استم در پیکره آموزش کودکان قادر می سازد تا مهارت های قرن بیست ویکم مانند ساختن و برقراری ارتباط را به دست آورند جست وجوی اولیه در چهار پایگاه داده iranmedexT,sid,magiran, pubmed, science در طی 2019 تا 2023صورت گرفت جهت تکمیل کار محققین به دو موتور جست وجوی گول اسکالر و گوگل نیز مراجعه داشته اند جست وجو در منابع بر اساس کلید واژگان از پیش تعیین شده، انجام شد. خروجی جست وجو در مجموع از چهار پایگاه داده تقریبا 40 مقاله برای مطالعه متن انتخاب شد که از بین آن ها با روش نمونه گیری هدفمند، در نهایت از پانزده مقاله های مرتبط استخراج و در قالب ساختاری تنظیم شد نتایج این پژوهش نشان می دهد در نهایت، ادغام برنامه درسی تلفیقی استم میتواند به کودکان کمک کند تا به عنوان یک کل فکر کنند و ارتباط بین موضوعات مختلف را درک کنند. این روش آموزشی به کودکان از این لحاظ که کودکان بتوانند در آینده به عنوان دانشمند، مهندس و یا فنآور در جامعه، کسب و کار بهبود زندگی خود و دیگران برای آینده ای بهتر، بهره ببرند یک امر ضروری است
چکیده انگلیسی :
The purpose of this study was the role of integrating the integrated curriculum of STAM in the body of children's education. In this research, it was found that the ITEM curriculum enables children to acquire 21st century skills such as building and communicating. Primary search in four databases iranmedexT, sid, magiran, pubmed, science during 2019 Until 2023, in order to complete the work, the researchers have also referred to two search engines, Gool Scholar and Google. The result of the search, in total, from four databases, approximately 40 articles were selected for text study, and among them, fifteen related articles were extracted and organized in a structured format using the purposeful sampling method. The results of this research show that finally Integrating an integrative curriculum can help children think as a whole and understand the connections between different subjects. This educational method for children is necessary in the sense that children can benefit from it in the future as scientists, engineers or technologists in the society, the business of improving their lives and others for a better future.