شناسایی عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی تخم مرغ شناسنامه دار
محورهای موضوعی : پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
کلید واژه: عوامل مؤثر بازاریابی, تخم مرغ شناسنامه دار, ترویج بازاریابی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی تخم مرغ شناسنامه دار انجام گردیده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری اطلاعات، از نوع غیرتجربی و برحسب روش همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق را کارشناسان انجمن تخم مرغ شناسنامه دار به تعداد 70 نفر تشکیل دادند که از روش سرشماری استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ، به منظور تشخیص پایایی پرسشنامه ها برابر با 766/0 محاسبه گردید. روایی محتوایی پرسشنامه نیز با نظرخواهی از کارشناسان و اساتید مرتبط با موضوع، تأیید شده است. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون بیانگر این موضوع بود که عوامل اجتماعی، بازاریابی، سیاستگذاری و اقتصادی بر ترویج بازاریابی تخم مرغ شناسنامه دار مؤثر بودهاند و حدود 79 درصد تغییرات متغیر وابسته این تحقیق را تبیین نموده اند.
The purpose of this research was to identify factors affecting the marketing extension of labeled eggs. This was an applied type research and non experimental/correlation methods were used. The statistical population of this research included 70 experts in Association of Labeled Eggs. Validity of the questionnaire was confirmed by a panel of experts and its reliability measured by using Cronbach alpha coefficient (0/76). The results of multiple regression analysis indicated that social, marketing, policy, and economic factors explained about 79 percent of marketing extension of labeled eggs.