بررسی دقت دادههای شناسگرهای حلقهای در تقاطعهای چراغدار سازگار
محورهای موضوعی : مجله فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
کلید واژه: Traffic Volume, error, تقاطع چراغدار سازگار, شناسگر حلقهای, خطا, حجم ترافیک, ترکیب ترافیک, Keywords: Adaptive Signalized Intersection, Loop Detector, Traffic Composition,
چکیده مقاله :
چکیده: حلقههای مغناطیسی به صورت گسترده در بزرگراهها، خیابانها و تقـاطع هـای بسـیاری از کشـورها ی دنیـا استفاده میشود. این شناسگرها فناوری به اثبات رسیدهای برای شمارش محسوب میشوند؛ امـا خطاهـای احتمالی زیادی میتوانند کیفیت دادههای آن را کاهش دهند. آگاهی بهنگام از حجم دقیق ترافیک، امـری مهـم در سیستمهای سازگار کنترل تقاطع میباشد. تقاطع چراغدار سازگار، تقاطعی است که مجهز به دوربینهـای ترافیکی و حلقههای مغناطیسی برای شمارش وسایل نقلیه میباشد. زمانبندی چراغ راهنمایی با کمـک ایـن دادهها از طریق مرکز انجام میشود. هدف از این پژوهش، ارزیابی دقت دادههای شناسگرها در تقـاطع هـای مجهز به SCATS در مشهد است. نتایج این پژوهش، رابطهای سهمیگونـه بـین خ طـای شناسـگرها و حجـم ترافیک پیشنهاد میدهد، اما کالیبراسیون دقیق این نمودار، بستگی به شرایط متغیری دارد که از یک تقاطع به تقاطع دیگر و حتی در بعضی مواقع در یک تقاطع در ساعات مختلف تغییر میکند. همچنین اثر ترکیب ترافیک بر دقت دادههای شناسگرها مورد مطالعه قرار گرفت. افزون بر این در این مقاله برخی عوامل تأثیرگذار بـر خطای دادههای شناسگرها بیان شدهاند که بیشتر آنها از رفتار رانندگان ناشی میشوند.
Abstract Inductive loop detectors are widely used on highways, streets and intersections in many countries. They are proven technologies for traffic count, but high error rates can affect their data quality. Accurate real-time knowledge of traffic volume is a critical issue in adaptive signal control systems. The aim of this research is to evaluate the data accuracy of inductive loop detectors installed in adaptive signalized intersections equipped with SCATS in Mashhad, Iran. This study also aims to understand the relationship between error ratios of loop detectors and traffic volume. Results theorize a parabolic relationship but its exact calibration of it depends upon prevailing conditions, which vary from location to location and even over time at the same locations. It is confirmed that traffic composition affects the data accuracy of loop detectors. The research reported in this paper also addresses the most common reasons for improper operation of inductive loop detectors in Mashhad’s signalized intersections; this is highly related to the driver’s behavior.
1. Turner, S., “Defining and Measuring Traffic Data Quality, Texas Transportation Institute Cambridge Systematics Inc”, 2002. 2. Traffic Management – SCATS, “SCATS brochure, TYCO Integrated Systems”, 2001, Available at www.tycointegratedsystems.com.au. 3. Lee, S.H., Lee, S. and Oh, Y., “New Loop Detectors Installation Guidelines for Real-Time Adaptive Signal Control System”, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol. 6, pp. 2337 - 2348, 2005. 4. Coifman, B., “Improved Data Measurement Using Existing Loop Detectors”, Institute of Transportation Studies, University of California at Berkeley, UCB-ITS-WP-99-4, 1999. 5. Bertini, R., Tufte, K. and Matthews, S., “Including Systematic Evaluation of Inductive Loop Detector Data Quality in an Archived Data User Service”, North American Travel Monitoring Exhibition & Conference, Minneapolis, Minnesota, 2006. 6. Bertini, R., Hansen, S., Matthews, S. and Delcambre, A., “PORTAL: Implementing a New Generation Archived Data User Service in Portland”, Oregon, Portland State University, 2005.
_||_