ارائه روشی جدید جهت پردازش سیگنالهای سنسورهای بیسیم در ECU خودروها
محورهای موضوعی : مجله فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
کلید واژه: الگوریتم, سنسورها, CWAT, ECU,
چکیده مقاله :
چکیده: امروزه خودروها یکی از بزرگترین بخشهایی هستند که در آنها از سنسور استفاده می شود، به طـوری که سنسورها نقش بسیار مهمـ ی در سیسـتم هـای الکترونیکـی خودرو هـا بـر عهـده دارنـد . عملکـرد بهینـه خودروهای امروزی تا حد زیادی به نوع، تعداد و عملکرد سنسورهای مختلف مورد استفاده در آنها بستگی دارد. سیگنالهای ارسالی از این سنسورها به واحد کنترل الکترونیکی (ECU ، (باید توسط این واحد پردازش شده و پاسخ های مناسب به عمل کننده ها داده شود. در این مقاله، یک الگوریتم جدید جهـت دسـته بنـدی و پردازش سیگنال های ارسالی از این سنسورها در ECU ارائه گردیده که می تواند به میزان زیـادی سـرعت پردازش را افزایش دهد. به منظور تایید عملی الگوریتم ارائه شده، از ECU خودروی پراید مدل صـبا جهـت استفاده الگوریتم و مقایسه نتایج به دست آمده در این حالت با وضعیت قبلی استفاده شده است.نتایج بدست آمده، سرعت پردازش بیشتری را با استفاده از الگوریتم ارائه شده نشان می دهد
Abstract The use of electronic control systems in automobiles has grown rapidly in recent decades. Today almost all systems are electronic. Without these systems, today’s cars simply would not be operational. In this paper, a new method is proposed to process the signals of wireless sensors in an ECU faster; hence, we can use more sensors to control the operation of engine more precisely. To verify it, the ECU of Pride Model (ci 5) is reprogrammed with the proposed algorithm and the process time is compared to that of the old algorithm. The results show that the process time is reduced very much.
1. C.Y.WEN, “Distributed Algorithms For Localization And Management in Wireless Ad-Hoc sensor networks”, 2005 2. “EPCOS AG, NTC Thermostats”, data book, 2002 3. Bauer, H. (ed.) “Automotive Handbook”, 4th edn, Bosch, Stuttgart, 1996 4. K. Mohri, T. Uchiyama, L.V. Panina, “Sensors and Actuators” 1997 5. G. Lechner, H. Nauheimer, Fahrzeugantriebe, Springer, Berlin, 1994 6. Bosch, Kraftfahrtechnisches Taschenbuch, 24th edn., Vieweg, Wiesbaden 2002 7. Bosch, Gasoline-Engine Management, 1st edn., “SAE Society of Automotive Engineers and Robert Bosch GmbH”, Stuttgart, 1999 8. N. Kato, H. Kurachi, Y. Hamada, SAE Technical Paper 980170 9. F. Herrmann, B. Jakoby, J. Rabe, S. Büttgenbach, in Sensors Update, Vol. 9, (Baltes, Hesse, Korvink, eds.), VCH, Weinheim 2001 10. B. Jakoby, M. Scherer, M. Buskies, H. Eisenschmid, in Proc. IEEE Sensors 2002, Orlando, FL, June, 2002 ی ـ مهندس در طراحـی ات ـ اوری اطلاع ـ ه فن ـ مجل 38 11. Sidhu, S. K. Packaging, “Very High Pressure Transducers from Common Rail Diesel injection Systems”, SAE Technical 12. L. Tomasi, G. Kroetz, E. Wieser, W. Suedkamp, P. Thiele, E. Obermerier, “Advanced icrosystems for Automotive Applications Yearbook 2005”, Springer, 2005 13. S. Basagni, “Distributed Clustering For Ad Hoc Networks,” in Proceedings of International Symposium on Parallel Architectures, Algorithms and Networks pp. 310-315, June 2008. 14. M. Chatterjee, S. K. Das, and D. Turgut, “WCA: A Weighted Clustering Algorithm For Mobile Ad hoc Networks,” Journal of Cluster Computing, Special issue on Mobile Ad hoc Networking, No. 5, pp. 193-204, 2009. 15. B. Das and V. Bharghavan, “Routing in Ad-Hoc Networks Using Minimum Connected Dominating Sets,” in Proceedings of ICC, 2007. 16. A. K. Parekh, ‘Selecting Routers in Ad-Hoc Wireless Networks,” in Proceedings of ITS, 2004. 17. M.J. Handy, M. Haase, D. Timmermann, “Low energy adaptive clustering hierarchy with deterministic cluster-head selection,” 4th International Workshop on Mobile and Wireless Communications Network, pp. 9-11, Sept. 2006 18. C.F. Chiasserini, I. Chlamtac, P. Monti and A. Nucci, “Energy Efficient design of Wireless Ad Hoc Networks,” in Proceedings of European Wireless, February 2005.
_||_