طراحی و مدلسازی اولیهECU خودروهای سری Logan بر مبنای مقاومسازی در برابر خطاهای ناشی از عوامل فیزیکی با استفاده از ترکیب روشهای SPRIT3E و TMR
محورهای موضوعی : مجله فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
1 -
چکیده مقاله :
با پیشرفت تکنولوژی ساخت خودرو و نیاز به بهینهسازی مواردی همچون مصرف سوخت، شتاب و سرعت خودروها، روشهای مکانیکی کنترل عملیات موتور خودرو، پاسخگو نمیباشند و کنترل الکترونیکی راهکاریست که در خودروهای نوین بکار گرفته میشود. در این روش یک کامپیوتر نهفته ماموریت کنترل اعمالی از قبیل نحوه پاشش سوخت و زمان جرقهزنی را کنترل مینماید. یکی از خودروهایی که در سالهای اخیر در کشورمان بسیار مورد توجه مصرفکنندگان قرار گرفتهاست، خودروهای سری لوگان میباشد. از طرفی نیاز به بومیسازی ساخت این خودرو احساس میشود و از سوی دیگر تغییراتی در ECUی این خودرو با هدف سازگاری با شرایط آبوهوایی کشور، میتواند عملکرد خودرو را بهبود بخشد. به همین دلیل طراحی اولیه یک ساختار سختافزاری با کارایی بالا و امنیت مطلوب، هدف این مقاله میباشد. در این مقاله ابتدا نحوه مدیریت سیستم سوخترسانی توسط ECUبررسی میشود سپس مدلهای سختافزاری پردازندهیمناسب ECU بررسی شده و یک روش ترکیبی برای پیادهسازی بخش پردازشی ECUی خودروهای سری لوگان ارائه خواهد شد. در ادامه به بررسی و شبیهسازی این ساختار ترکیبی خواهیم پرداخت و نشان میدهیم چنین ساختاری کارایی و امنیت درخور سیستم کنترلی موتور خودروهای نوین را داراست. نتایج شبیهسازی نشان میدهد این ساختار کنترلی، توانایی ارائه کارایی بالا همراه با مقاومت در برابر خطاهای حاصل از اختلالات محیطی را داراست. همچنین در صورت بروز یک نقص در قسمت پردازشی این ساختار، سیستم میتواند همچنان به عملکرد خود ادامه دهد و راننده را جهت تعویض قطعه معیوب مطلع سازد، این ویژگی امنیت بالای ساختار پیشنهادی را نشان میدهد.
[1] H.Hosoda, K.Ohtsuka, H.Shimomura.A Microcomputer-Based System for Electronic EngineControl Unit Development.IEEE Journal, 1983
[2]T.Cuatto, P .di. Torino,L.Lavagno, A.Jurecska, M.Marelli, V.Reale, C. Sansok. A Case Study in Embedded System Design: an Engine Control Unit. DAC 98, San Francisco, Califomia, 1998
[3]L. Glielmo, F. Vasca, C. Rossi.Architecture for Electronic Control Unit Tasksin Automotive Engine Control, Symposium on Computer-Aided Control System DesignUSA September 25-27,2000
[4]E. V. Vijay,V. Kumar, C. V. R.Rao,G. N.Swamy. Electronic Control Unit for an Adaptive Cruise Control System & Engine Management System in a Vehicle using Electronic Fuel Injection , IEEE Journal 2010
[5]M.B.Saïd, K. Loukil, N.B. Amor,M. Abid. A timing constraints control technique forembeddedreal time systems. International Conference on Design & Technology of Integrated Systems inNanoscale Era, 2010
[6]V.Subramanian , A.K. Somani. Conjoined Pipeline: Enhancing Hardware Reliability and Performance throughOrganized Pipeline Redundancy, 14th IEEE Pacific Rim International Symposium on Dependable Computing, 2008
[7] V. Subramanian, M.Bezdek, N.D. Avirneni, A.Somani. Superscalar ProcessorPerformance Enhancement Through Reliabl
[1] H.Hosoda, K.Ohtsuka, H.Shimomura.A Microcomputer-Based System for Electronic EngineControl Unit Development.IEEE Journal, 1983
[2]T.Cuatto, P .di. Torino,L.Lavagno, A.Jurecska, M.Marelli, V.Reale, C. Sansok. A Case Study in Embedded System Design: an Engine Control Unit. DAC 98, San Francisco, Califomia, 1998
[3]L. Glielmo, F. Vasca, C. Rossi.Architecture for Electronic Control Unit Tasksin Automotive Engine Control, Symposium on Computer-Aided Control System DesignUSA September 25-27,2000
[4]E. V. Vijay,V. Kumar, C. V. R.Rao,G. N.Swamy. Electronic Control Unit for an Adaptive Cruise Control System & Engine Management System in a Vehicle using Electronic Fuel Injection , IEEE Journal 2010
[5]M.B.Saïd, K. Loukil, N.B. Amor,M. Abid. A timing constraints control technique forembeddedreal time systems. International Conference on Design & Technology of Integrated Systems inNanoscale Era, 2010
[6]V.Subramanian , A.K. Somani. Conjoined Pipeline: Enhancing Hardware Reliability and Performance throughOrganized Pipeline Redundancy, 14th IEEE Pacific Rim International Symposium on Dependable Computing, 2008
[7] V. Subramanian, M.Bezdek, N.D. Avirneni, A.Somani. Superscalar ProcessorPerformance Enhancement Through Reliable DynamicClock Frequency Tuning, DSN 2007
e DynamicClock Frequency Tuning, DSN 2007
_||_