تاثیر خطمشیگذاری مدیریت کلان بر عملکرد شرکت های بزرگ صنعت فولاد
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتعلی شفیعی 1 , وحید رضا میرابی 2
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازاریابی- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران، ایران
کلید واژه: عملکرد, آمایش سرزمینی, مقیاس مناسب تولید, خطمشیگذاری, مدیریت زنجیره تامین,
چکیده مقاله :
در این تحقیق به بررسی تاثیر خطمشیگذاری مدیریت کلان بر عملکرد شرکت های بزرگ صنعت فولاد پرداخته شد. روش تحقیق: از لحاظ هدفکاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کارشناسان صنعت فولاد بودند که با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی از تعداد 384 نفر پرسشنامه وصول گردیده و بوسیله مدلسازیمعادلاتساختاری مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفت. یافته ها: خطمشیگذاریمدیریت کلان بر آمایشسرزمینی، مدیریتزنجیره تامین و مقیاسمناسبتولید تاثیرمثبت دارد. آمایشسرزمینی بر مدیریتزنجیرهتامین، لجستیک و قیمت تاثیرمثبت دارد. همچنین تکنولوژیتولید بر بهرهوری شرکت های فولاد تاثیر مثبت داشته و بهرهوری، مقیاس تولید، لجستیک و مدیریت زنجیره تامین بر قیمت تاثیرگذار است. همچنین تکنولوژی تولید، مدیریتزنجیرهتامین و تعاملمناسببامشتریان بر محصول شرکت های فولاد تاثیرمثبت دارد. تاثیر قیمت و محصول بر عملکردبرند و همینطور محصول و عملکرد بر ارزش ویژه نامتجاری نیز مشخص گردید. هرچند تاثیرمدیریت زنجیره تامین برمحصول، تعامل مناسب با مشتریان بر عملکرد و همچنین ارزش ویژه نام تجاری و تاثیر قیمت بر ارزش ویژه نام تجاری شرکت های فولاد اثبات نگردید. نتیجه گیری: عوامل کلیدی بدست آمده در این پژوهش علاوه بر اینکه با نتایج به دست آمده از پژوهش هایی که در این حوزه انجام شده است مطابقت دارند، نسبت به یافته های گذشته از نوعی جامعیت نیز برخوردارمی باشند
The main objective is to Investigate the impact of management policy making on performance in big companies of the steel industry. Methodology the study is considered as a practical research,descriptive,survey and correlation methodologies were used.Statistical population included all professionals of Steel Industry which 384people were selected trough random sampling and received questionnaire. Questionnaires were analyzed by SEM. Results:managementpolicymaking has positive effect on the Territory,supplychainmanagement,Economiesofscale. Territory has positive effect on supplychainmanagement,logestic, and price. manufacturing technology has positive effect on the productivity of steel.co. productivity, Economies of scale, logestics and supply chain management have positive effect on the price. Also, supply chain management, manufacturing technology, and Customer engagement have positive impact on product of big steel companies. The impact of price and product on brand performance as well as product and brand performance on brand equity were also identified. However, the effect of Supply Chain Management on product was not confirmed. also Customer engagement on brand performance and brand equity was not confirmed. as well as effect of prices on the brand equity of steel companies was not confirmed. Conclusion:The key factors obtained in this study are consistent and similar with the results of research carried out in this area. In addition
_||_