شناسایی محرک ها و پیامدهای یادگیری های غیر رسمی با استفاده از روش آمیخته اکتشافی
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریت
1 - دانشگاه ازاد اسلامی
کلید واژه: یادگیری غیر رسمی, آمیخته اکتشافی, مدیر منابع انسانی,
چکیده مقاله :
براساس یافته های پژوهش ها، یادگیری غیر رسمی به عنوان یکی از مهترین شیوه های بهبود و توسعه می باشد و می تواند نقشی اساسی در پرورش شایستگی های افراد داشته باشد. لذا، این پژوهش با هدف شناسایی محرک ها و روش های یادگیری غیر رسمی مدیران و متخصصان منابع انسانی و نیز پیامدهای بکارگیری یادگیری غیر رسمی و با استفاده از روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش مدیران و متخصصان منابع انسانی در سازمان های بزرگ کشور می باشد. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری نشان داده است که محرک ها و الزامات سازمانی مدیریتی و ویژگی های شخصیتی رفتاری برگرایش افراد به بکارگیری یادگیری غیر رسمی در سازمان تأثیر مثبت دارد. بعلاوه یادگیری غیر رسمی دارای پیامدهایی برای فرد، واحد منابع انسانی و سازمان می باشد.
Abstract According to the results of many researches, informal learning is the most important of instruments of the development and it plays an effective and important role in competencies development. The aim of this research is to identify the effective factors on the use of informal learning, informal learning methods and outcomes of informal learning by human resources managers and research is done by using an exploratory mixed method and an in- depth and objective interview. Statistical population of this research is human resource managers in large organizations in IRAN. The model has been tested quantitatively and by using of the LISREL software. The results of this research showed that individual and behavioral features and managerial - organizational factors were identified as effective factors for informal learning and informal learning have outcomes for person and unit of human resource and organization. Keywords: Informal learning, human resources manager, exploratory mixed method
_||_