نقش نوآوری بازاریابی و تبلیغات خلاقانه در قصد خرید مشتریان شرکت دیجی کالا
محورهای موضوعی : خلاقیت و نوآوری از جنبه‏های مدیریتی، سازمانی و صنعتی، مدیریت خلاقیت و نوآوری، خلاقیت شناسی سازمانی و مدیریتی
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران.
کلید واژه: قصد خرید, تبلیغات خلاقانه, نوآوری بازاریابی, رفتار خرید واقعی, و شرکت دیجی کالا,
چکیده مقاله :
چکیدهزمینه و هدف: عامل مهم در موقعیت های راهبردی بازاریابی و تبلیغات، درک صحیح از چگونگی تصمیم گیری مصرف کننده است. همچنین قصد خرید مشتری بخشی از رفتارهای شناختی مصرف کنندگان است که روشی را که انتظار می رود مصرف کننده برای خرید یک مارک خاص داشته باشد، نشان می دهد. هدف از انجام پژوهش، ارزیابی نقش نوآوری بازاریابی و تبلیغات خلاقانه در قصد خرید مشتریان در شرکت دیجیکالا در شهر تهران میباشد. روش: روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر طبق شیوه جمع آوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجیکالا میباشند. با روش فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسشنامه به روش غیرتصادفی و از طریق نمونه گیری در دسترس توزیع شد، بدین صورت که یک پرسش نامه تهیه گردید و در ابتدای آن یک سوال مطرح شد که آیا تاکنون خریدی از شرکت دیجی کالا داشته اید یا خیر؟ افرادی که جواب مثبت دادند نسبت به تکمیل پرسش نامه از طریق پُرس لاین اقدام نمودند و تعداد 393 پرسشنامه جمع-آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد ارزیابی قرار گرفته که به میزان 818/0 بوده است. همچنین دادهها با شیوه مدلیابی معادلات ساختاری و توسط نرمافزار Smart-PLS مورد سنجش قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که نوآوری بازاریابی و تبلیغات خلاقانه بر قصد خرید نقش ایفا میکند و تاثیر آگاهی از نام تجاری و اعتماد بر قصد خرید نشان داده شده است و همچنین تاثیر نگرانیهای حریم خصوصی بر قصد ابراز همدلی بیان شده است، و تجربه خرید آنلاین بر اعتماد نقش داشته است. در نهایت، تاثیر نقش ارزش عاطفی بر آگاهی از نام تجاری و نیز قصد ابراز همدلی بر قصد خرید مورد تایید قرار نگرفت.نتیجه گیری: از دیدگاه مشتریان، بیشترین عامل اثرگذار بر قصد خرید، متغیر اعتماد با آماره 876/9 و کمترین عامل اثرگذار بر آگاهی از نام تجاری، متغیر ارزش عاطفی با آماره 207/1 میباشد.
AbstractBackground and purpose: An important factor in strategic marketing and advertising situations is a correct understanding of how consumers make decisions. Customer buying intent is also part of consumers' cognitive behaviors that show the way a consumer is expected to buy a particular brand. The purpose of this study was to evaluate the role of marketing innovation and creative advertising in the intention of customers to buy in Digi Kala Company in Tehran.Method: The research method is applied in terms of purpose and descriptive correlation according to the data collection method. The statistical population of the study is all customers of Digi Kala Company. Using Cochran's formula, 384 people were selected as a sample and 400 questionnaires were distributed non-randomly through available sampling, thus a questionnaire was prepared and at the beginning, a question was asked whether you have ever made a purchase from Digi Kala Company or not? Those who answered positively completed the questionnaire through Porsline and 393 questionnaires were collected.The reliability of the questionnaire was evaluated by calculating Cronbach's alpha coefficient which was 0.818. The data were also measured by structural equation modeling and Smart PLS software.Findings: The results showed that creative marketing and creative advertising play a role in the intention to buy and the effect of brand awareness and trust on the intention to buy has been shown and the impact of privacy concerns on empathy is also expressed, and the online shopping experience has played a role in trust. Finally, the effect of the role of emotional value on brand awareness as well as the intention to express empathy on the intention to buy was not confirmed.Conclusion: From the customers' point of view, the most influential factor on the purchase intention is the trust variable with the statistic of 9.876 and the least effective factor on brand awareness is the emotional value variable with a statistic of 1.207.
احمدی، مجید؛ سهرابی، شهلا؛ تهذیبی، سارا (1399). تأثیر شخصیسازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید (مورد مطالعه: شرکت دیجیکالا)، فصلنامه مدیریت کسب و کار، دوره 12(47)، 1-24.
احمدی، مجید؛ فریدچهر، الهام؛ احمدی، محمد (1398). ارزیابی نقش خودکارایی و تمایلات اجتماعی در قصد و رفتار خرید سبز، نشریه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 7(4) 145-162.
اصانلو، بهاره؛ خدامی، سهیلا؛ بروجردیان، سپیده (1398). بررسی تأثیر تمایل به خیالپردازی و از خودبیگانگی بر قصد خرید مصرفکنندگان با تأکید بر تمایلات نوستالژی و میراث برند. تحقیقات بازاریابی نوین، (4)8، 95-110.
بیرقی پناه، ابراهیم؛ عسکری، احمد؛ نعامی، عبداله؛ روستا، علیرضا (1399). ارائه الگوی بومی بازاریابی با تاکید بر نگرش مصرف کنندگان به منظور خرید محصولات ایرانی با رویکرد رفتار اطلاعاتی مشتریان. نشریه تعامل انسان و اطلاعات،7(2)،46-58.
افراسیابی، مینا؛ مشبکی، اصغر؛ منصوری، فرشته (1397). بررسی تأثیر استفاده از تبلیغات پنهان بر قصد خرید مشتریان مبتنی بر نقش تعدیلگری متغیر جمعیتشناختی جنسیت و متغیر شهرت برند، فصلنامه راهبردهای بازرگانی، 25(11)، 86-103.
بهرامی، الهام؛ روستا، علیرضا (1399). تأثیر ارزش ویژه برند و نگرش مصرفکننده نسبت به تبلیغات بر ایجاد مزیت رقابتی (مطالعه موردی: هتلهای 5 ستاره کیش). فصلنامه مدیریت صنعتی، سال 15(54)، 119-134.
بیگ مرادی، رضا؛ روستا، علیرضا و دشمن زیاری، اسفندیار (1399). تبیین وفاداری مشتریان براساس شخصیت نام تجاری در صنعت لوازم خانگی، با رویکرد کیفی مبتنی بر تئوری داده بنیاد، مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1)، 130-144.
خادمی، علی اکبر؛ فرازنده، هانیه (1398). بررسی عوامل موثر بر کیفیت ارتباط مشتری در خلق ارزش برند و قصد خرید آنلاین (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاههای اینترنتی شهر تهران)، فصلنامه مدیریت بازاریابی، شماره (44)، 41-59.
خیری، بهرام؛ فتحعلی، متینه (1394). بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات لوکس، مجله مدیریت بازاریابی، 11(21)، 1-24.
زاهدی، فاطمه؛ اسماعیلپور، مجید؛ بحرینیزاد، منیژه (1398). بررسی تأییدکننده مشهور بر قصد خرید مصرفکننده با میانجیگری نگرش به تبلیغ و نگرش به برند، فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، انتشار آنلاین از تاریخ 30 شهریور 1398.
زنگانه، مهدی؛ مهرانی، هرمز؛ خمر، فریبا (1396). بازاریابی سبز. چاپ اول، گرگان، انتشارات نوروزی.
سلطانی، نادعلی؛ صالح نوروزی، محمد (1397). بررسی تأثیر نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری بر قصد خرید کالاهای قاچاق (مورد مطالعه: لوازم آرایشی و بهداشتی)، نشریه مدیریت بازاریابی، 34،41-52.
سلطانی عظمت، ابراهیم؛ محمدیان، ابولفضل؛ کامی، مریم؛ جبرئیلی، مریم؛ دولتشاهی، بهروز (1394). مقایسه نظریه ذهن و همدلی در دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران. مجله علوم اعصاب شفای خاتم، (2)4، ۱۹-۲۶.
شهری مجارشین، علی اکبر؛ روستا، علیرضا؛ نعامی، عبداله (1400). طراحی و تبیین مدل خرید نهایی کالای ایرانی با رویکرد ریسک مالی و سرمایهگذاری اهمیت- عملکرد .(IPMA) فصلنامـه علمی پژوهشی دانش سرمایهگـذاری،10 (39)، 585-608.
غلامی، پریسا؛ فرجی، مرتضی؛ روستا، علیرضا (1399). ارائه مدل ارتقاء برند بانک پارسیان مبتنی بر تئوری داده بنیاد با رویکرد ارزشآفرینی، فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، 9(34)، 357-381.
کریمی حصاری، فرشید؛ روستا، علیرضا؛ مرادی، سعید (1398). بررسی قصد کارآفرینی اجتماعی دانشجویان در صنعت گردشگری با تاکید بر نقش آموزشی دانشگاهها. فصلنامه علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، 9(1)، 173-187.
مرادی، محمود؛ اکبری، محسن؛ خورسندنژاد، آرزو؛ هشیوار، رقیه (1393). مطالعه تجربی تأثیر خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید: نقش واسطه گرایش به تبلیغ و گرایش به برند. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 4(4)، 181-194.
میجانی، میترا؛ روستا، علیرضا؛ جمشیدی، داریوش (1400). استفاده از رویکرد خلاقانه اعتیاد به برند جهت توسعه مدل خرید مجدد محصولات لوکس، نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(4)، 113-142.
نظری، محسن؛ فتحی، هانیه (1398). استراتژی تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید، فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، (22)11، 281-257.
هنرمند، رحیم (1398). بررسی تأثیر نقش تجربه خرید آنلاین بر رضایت و قصد خرید آنلاین مشتریان شرکت دیجیکالا، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 3(14)، 89-103.
هوشیار، اکبر؛ روستا، علیرضا؛ قائدی، محمدرضا؛ رشاد، معصومه (1400). بررسی میزان تأثیر مسئولیتپذیری اجتماعی بر قصد خرید مجدد با متغیر میانجی ارزش ویژه برند و اعتماد به برند (مصرفکنندگان مواد ضدعفونیکننده دست و سطوح برند اتکا در دوران کرونا)، نشریه علمی پژوهشی پژوهش اجتماعی، 13(50)، 19-39.
یاوری، شیما؛ صابری، سید محمود (1396). تأثیر محتوای پیام تبلیغاتی بر روی قصد خرید کارکنان ستادی شهرداری تهران، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، (ویژه نامه)، 219-226.
Ahn, S.J., & Lee, S.H. (2019). The Effect of Consumers’ Perceived Value on Acceptance of an Internet-Only Bank Service. Sustainability, 11, 1-9.
Alhabash, S., McAlister, A.R., Quillam, E.T., Rifon, N.J., & Richards, J.I. (2013). Between likes and shares: effects of emotional appeal and virality on the persuasiveness of anticyberbullying messages on Facebook. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(3), 175-82.
Armilawati, N.L.P.D., Kusuma, I.G.A.T., & Agung, A.A.P. (2020). The Effect of Online Shopping Experience on Risk Perception and Trust for Building Online Repurchase Intention. International Journal of Contemporary Research and Review, 11, 5, 21787–21797.
Bachlecda, C., Fakhar, A., & Hlimi, L. (2012). Sunscreen Purchase Intention amongst Young Moroccan Adults. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(5), 132-150.
Barreda, A., Bilgihan, A., Nusair, Kh. & Okumus, F. (2016). Online branding: Development of hotel branding through interactivity theory. Tourism Management, 57, 180-192.
Batt-Rawden, S.A., Chisolm, M.S., Anton, B., & Flickinger, T.E. (2013). Teaching empathy to medical students: an updated, systematic review. Journal of the Association of American Medical Colleges, 88(8), 1171-1177.
Botsman, R. (2017). Who can you trust?: How technology brought us together and why it might drive us apart. Public Affairs.
Bryant, A., & Colledge, B. (2002). Trust in electronic commerce business relationships. Journal of Electronic Commerce Research, 3(2), 32-39.
Buchanan, T., Paine, C., Joinson, A., & Reips, U-D. (2006). Development of measures of online privacy concern and protection for use on the internet. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(2), 157-165.
Budiawan, R., Satria, A., & Simanjuntak, M. (2017). The Quasi Experimental Study of the Influence of Advertising Creativity and Exposure Intensity toward Purchasing Action with AIDA Approach. Independent Journal of Management & Production, 8(2), 378-394.
Cainelli, G., Evangelista, R., & Savona, M. (2006). Innovation and economic performance in services: A firm-level analysis. Cambridge Journal of Economics, 30(3), 435–458.
Chae, H., Kim, S., Lee, J., & Park, K. (2019). Impact of product characteristics of limited edition shoes on perceived value, brand trust, and purchase intention; focused on the scarcity message frequency. Journal of Business Research, 1-9.
Chen, L., & Liu, H. (2015). A review of privacy protection in e-commerce. Journal of Advanced Management Science, 3(1), 50-53.
Chi, H.K., Yeh, H.R., & Yang, Y.T. (2009). The impact of brand awareness on consumer purchase intention: The mediating efect of perceived quality and brand loyalty. The Journal of International Management Studies, 4(1), 135–144.
Choi, H., Park, J., & Jung, Y. (2018). The role of privacy fatigue in online privacy behavior. Computers in Human Behavior, 81, 42-51.
Coelho, D., Meneses, R., & Moreira, M. (2013). Factors Influencing Purchase Intention of Private Label Products: The Case of Smartphones. International Conference on Exploring Services Science, 313-321.
Cruz-Ros, S., Garzon, D., & Mas-Tur, A. (2017). Entrepreneurial competencies and motivations to enhance marketing innovation in Europe. Psychology and Marketing, 34 (11), 1031–1038.
De Sousa, A., McDonald, S., Rushby, J., Li, S., Dimoska, A., & James, C. (2011). Understanding deficits in empathy after traumatic brain injury: the role of affective responsivity. Cortex, 47, 526–535.
Decety, J. (2015). The neural pathways, development and functions of empathy. Current Opinion in Behavioural Sciences, 3, 1-6.
Dinev, T., & Hart, P. (2006). An extended privacy Calculus model for E commerce transactions. Information Systems Research, 17(1), 61–80.
Eisenberg, N., Fabes, R., & Spinrad, T. (2006). Prosocial development, In W. Damon, N. Eisenberg, & M. Lerner (Vol. Eds.). Child psychology: Social, emotional, and personality development, 3, 646–718, Hoboken, NJ: USA: John Wiley & Sons Inc.
Erkan, I., & Evans, C. (2016). The influence of eWOM in social media on consumers’ purchase intentions: An extended approach to information adoption. Computers in Human Behavior, 61, 47-55.
Febriyantoro, M.T. (2020). Exploring YouTube Marketing Communication: Brand awareness, brand image and purchase intention in the millennial generation, Cogent Business & Management, 7, 1, 1-17.
Gefen, D., & Straub, D. (2003). Managing user trust in B2C e-services. E- Service Journal, 2(2), 7-23.
Gerber, N., Gerber, P., & Volkamer, M. (2018). Explaining the privacy paradox: A systematic review of literature investigating privacy attitude and behavior. Computers & Security, 77, 226-261.
Ginosar, A., & Ariel, Y. (2017). An analytical framework for online privacy research: What is missing?. Information & Management, 54(7), 948-957.
Gunday, G., Ulusoy, G., Kilic, K., & Alpkan, L. (2011). Effects of innovation types on firm performance. International Journal of Production Economics, 133(2), 662–676.
Gupta, S., Malhotra, N., Czinkota, M., & Foroudi, P. (2016). Marketing innovation: A consequence of competitiveness. Journal of Business Research, 69, 5671-5681.
Ha, H.Y., & Perks, H. (2005). Effects of consumer perceptions of brand experience on the web: Brand familiarity, satisfaction and brand trust. Journal of Consumer Behavior, 4(6), 438-452.
Haberland, G.S., & Dacin, P.A. (1992). The development of a measure to assessviewers’ judgement of the creativity of an advertisement: A preliminary study. Advances in Consumer Research, 19(1), 817-825.
Han, H., Nguyen, H. N., Song, H., Chua, B. L., Lee, S., & Kim, W. (2018). Drivers of brand loyalty in the chain coffee shop industry. International Journal of Hospitality Management, 72, 86-97.
Hojat, M. (2016). Empathy in health professions education and patient care. Springer, New York.
Hong, I.B. (2015). Understanding the consumer’s online merchant selection process: The roles of product involvement, perceived risk, and trust expectation. International Journal of Information Management, 35(3), 322-336.
Hsu, C., & Lin, J. (2015). What drives purchase intention for paid mobile apps?-An expectation confirmation model with perceived value. Electronic Commerce Research and Applications, 14(1), 46-57.
Huang, L., Bai, L., & Ging, SH. (2019). The effects of carrier, benefit, and perceived trust in information channel on functional food purchase intention among Chinese consumers. Food Quality and Preference, 1-43.
Hutter, K., Hautz, J., Dennhardt, S., & Füller, J. (2013). The impact of user interactions in social media on brand awareness and purchase intention: the case of MINI on Facebook. Journal of Product & Brand Management, 22(5/6), 342-351.
Jamshidi, D., & Rousta, A., & Meijani, M. (2019). Is Self-Esteem Important to Marketing Literature Branding Perspective from Nike’s Sport Wear Industry in Kish Island. Social Sci Journal, 5(5), 262-276.
Jamshidi, D., & Rousta, A. (2020). Brand Commitment Role in the Relationship between Brand Loyalty and Brand Satisfaction: Phone Industry in Malaysia. Journal of Promotion Management, 27(1), 1-26.
Jung Jung, H., Jung Choi, Y., & Wha Oh, K. (2020). Influencing Factors of Chinese Consumers’ Purchase Intention to Sustainable Apparel Products: Exploring Consumer “Attitude-Behavioral Intention” Gap. Sustainability, 12(5), 1-14.
Kazemi, A., Rousta, A., & Na'ami, A. (2021). Analyzing the Impact of Export Orientations on Export Performance through Innovation and Internationalization: The Mediation-Moderation Model. Iranian Journal of Management Studies (IJMS), 14(4), 761-776.
Keller, K.L., Apéria, T., & Georgson, M. (2008). Strategic brand management; A European perspective, Prentice Hall. Harlow, U.K.
Krafft, M., Arden, C.M., & Verhoef, P.C. (2017). Permission marketing and privacy concerns - why do customers (not), grant permissions?. Journal of Internet Marketing, 39(3), 39-54.
Kumar, A., Lee, H.J., & Kim, Y.K. (2009). Indian consumers' purchase intention toward a United States versus local brand. Journal of Business Research, 62(5), 521-527.
Lee, J., & Hong, I.B. (2016). Predicting positive user responses to social media advertising: The roles of emotional appeal, informativeness, and creativity. International Journal of Information Management, 1-20.
Liang, T.P., Ho, Y.T., Li, Y.W., & Turban, E. (2012). What drives social commerce: The role of social support and relationship quality. International Journal of Electronic Commerce, 16(2), 69-90.
Magids, S., Zorfas, A., & Leemon, D. (2015). The new science of customer emotions. Harvard Business Review, 4, 66-76.
Makmor, N., Alam, S.S., & Aziz, N.A. (2018). Social Support, Trust and Purchase Intention in Social Commerce Era. Int. J Sup. Chain. Mgt, 7, 5, 571-581.
Malik, D.M., Ghafoor, M.M., & Iqbal, H.K. (2013). Importance of Brand Awareness and Brand Loyalty in assessing Purchase Intentions of Consumer. International Journal of Business and Social Science, 4(5), 164-173.
Maniu, A-I., & Zaharie, M-M. (2014). Advertising creativity – the right balance between surprise, medium and message relevance. Procedia Economics and Finance, 15, 1165 – 1172.
Martins, J., Costa, C., Oliveira, T., Goncalves, R., & Branco, F. (2017). How smartphone advertising influences consumers purchase intention. Journal of Business Research, 94, 378-387.
Medrano-Saez, N., & Olarte-Pascual, M.C. (2013). Retail marketing innovation in Spain. International journal of innovation and learning, 14(3–4), 453–472.
Murray, J., Gao, G.Y., & Kotabe, M. (2011). Market orientation and performance of export ventures: The process through marketing capabilities and competitive advantages. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(2), 252-269.
Noorlitaria A, G., Pangestu, F.R., Fitriansyah, Surapati, U., & Mahsyar, S. (2020). How does brand awareness affect purchase intention in mediation by perceived quality and brand loyalty? Journal of Critical Reviews, 7, 2, 103-109.
OECD. (2005). Oslo manual: Guidelines for collecting and interpreting innovation data (3rd Ed.). OECD. Retrieved from: http://www.oecd.org/sti/inno/oslom nualguidelines for collecting and interpreting innovation data 3rd edition.htm.
Ooi, K.B., Hew, J.J., & Lin, B. (2018). Unfolding the privacy paradox among mobile social commerce users: A multi-mediation approach. Behaviour & Information Technology, 37(6), 575–595.
Pan, X., & Li, S. (2016). Dynamic optimal control of process–product innovation with learning by doing. European Journal of Operational Research, 248(1), 136-145.
Purchase, S., & Volery, T. (2020). Marketing innovation: A systematic review. Journal of Marketing Management, 36: 9-10, 763-793.
Punniyamoorthy, M., Prasanna, M. (2007). An empirical model for brand loyalty measurement. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 15(4), 222–233.
Rahi, S. (2015). Moderating role of brand image with relation to internet banking and customer loyalty: A case of branchless banking. Journal of Internet Banking and Commerce, 20(3), 1-6.
Rahi, S. (2016). Impact of customer perceived value and customer’s perception of public relation on customer loyalty with moderating role of brand image. Journal of Internet Banking and Commerce, 21(2), 1-14.
Reinartz, W., & Saffert, P. (2013). Creativity in advertising: when it works andwhen it does not. Harvard Business Review, 1–8.
Rexha, N., Kingshott, R.P.J., & Aw, A.S.S. (2003). The impact of the relational plan on adoption of electronic banking. Journal of Services Marketing, 17(1), 53-65.
Ribbink, D., Riel, A.C.R.V., Liljander, V., & Streukens, S. (2005). Comfort your online customer: Quality, trust and Loyalty on the internet. Managing Service Quality, 14(6), 446-456.
River, U.S., Tamborini, N.E.B., & Grizzard, M. (2010). Consumer Behavior: Buying, Having and Being. Pearson. Journal of Communication, 60 (2), 758-777.
Sánchez, D., & Viejo, A. (2017). Personalized privacy in open data sharing scenarios. Online Information Review, 41(3), 298-310.
Saputro, Y., & Prihandono, D. (2018). Television Advertising Effectiveness in Mediating Advertising Creativity and Advertising Frequency Influence toward Customer Purchase Intention. Management Analysis Journal, 7(2), 201-210.
Shahid, Z., Hussain, T., & Azafar, F. (2017). The impact of brand awareness on the consumers’ purchase intention. Journal of Marketing and Consumer Research, 33.
Sheehan, C.A., Perrin, K.O., Potter, M.L., Kazanowski, M.K., & Bennett, L.A. (2013). Engendering empathy in baccalaureate nursing students. International Journal of Caring Science, 6(3), 456-464.
Sok, P., O'Cass, A. & Sok, K. (2013). Achieving superior SME performance: Overarching role of marketing, innovation, and learning capabilities. Australasian Marketing Journal, 21(3), 161-167.
Suan Samuel, L.H., Balaji, M.S., & Kok Wei, KH. (2015). An Investigation of Online Shopping Experience on Trust and Behavioral Intentions. Journal of Internet Commerce, 14(2), 233-254.
Sutikno, I., & Margaretha, S. (2020). Toward Environmentally Friendly Products in Indonesia: Expanding the Theory of Planned Behavior. Advances in Economics, Business and Management Research, 17th International Symposium on Management, 15, 36-40.
Sweeney, J.C., & Soutar, G.N. (2001). Consumer-perceived value: The development of a multiple-item scale. Journal of Retailing, 77(2), 203-220.
Terawatanavong, C., Whitwell, G.J., & Widing, R.E. (2007). Buyer satisfaction with relational exchange across the relationship lifecycle. European Journal of Marketing, 41(7-8), 915- 938.
Testa, F., Sarti, S., & Frey, M. (2019). Are green consumers really green? Exploring the factors behind the actual consumption of organic food products. Business Strategy and the Environment, 28, 327-338.
Tippins, M.J., & Kunkel, R.A. (2006). Winning a Clio advertising award and its relationship to firm profitability. Journal of Marketing Communications, 12, 1, 1-14.
Ungerman, O., & Dedkova, J. (2019). Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises. Applied Sciences, 9(18), 1-21.
Van der Heijden, H., Verhagen, T., & Creemers, M. (2003). Understanding online purchase intentions: contributions from technology and trust perspectives. European Journal of Information Systems, 12, 41-48.
Wright, S.A., & Xie, G.X. (2019). Perceived privacy violation: exploring the malleability of privacy expectations. Journal of Business Ethics, 156(1), 123-140.
Wu, S., & Ho, L. (2014). The influence of perceived innovation and brand awareness on purchase intention of innovation product - an example of iPhone. International Journal of Innovation and Technology Management, 11(4), 1-22.
Xiao, L., Zhang, Y., & Fu, B. (2019). Exploring the moderators and causal process of trust transfer in online-to offline commerce. Journal of Business Research, 98, 214-226.
Xu, H., Dinev, T., Smith, J., & Hart, P. (2011). Information privacy concerns: Linking individual perceptions with institutional privacy assurances. Journal of the Association for Information Systems, 12(12), 798-824.
Xue, J., Zhou, ZH. Zhang, L., & Majeed, S. (2020). Do Brand Competence and Warmth Always Influence Purchase Intention? The Moderating Role of Gender. Frontiers in Psychology, 11, 1-11.
Xu, X., Hua, Y., Wang, SH., & Xu, G. (2020). Determinants of consumer's intention to purchase authentic green furniture. Journal of Resources, Conservation and Recycling, 156, 1-8.
Yan, B. (2019) Research on the Influence of Customer Perceived Value on Brand Equity. American Journal of Industrial and Business Management, 9, 609-626.
Yoo, H., Feng, X., & Day, R.D. (2013). Adolescents’ empathy and prosocial behavior in the family context: A longitudinal study. Journal of Youth and Adolescence, 42(12), 1858-1872.
Zuniga-Collazos, A., & Castillo-Palacio, M. (2016). Impact of Image and Satisfaction on Marketing Innovation. Journal of Technology Management and Innovation, 11(2), 70-75.