طراحی مدل سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها
محورهای موضوعی : بازاریابی
میترا توسلی
1
,
عبداله نعامی
2
*
,
ناصر آزاد
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: سبک زندگی اسلامی , خرده فرهنگ ها, فرهنگ و جامعه, مراحل هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو, روش فراترکیب,
چکیده مقاله :
هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها به عنوان گسترش ارزشهای فرد یا گروههای خاص بیرون از فرهنگ و جامعه ما است در این پژوهش مفاهیم، ایدهها و یافته های پژوهشهای قبلی با هم ترکیب گردید ومدل مفهومی سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها پژوهش طراحی گردید.روش پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب و از طریق مراحل هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو به ترکیب داده های به دست آمده ازمنابع پیشین پرداخته شد. همچنین از واژه های سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها جستجو در عنوان، چکیده، کلیدواژهها و متن اصلی منابع موجود در پایگاههای اطلاعاتی استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که در مجموع از میان 24 منبع انتخاب شده و بررسی نهایی 250 کد، 25 مفهوم و 8 مقوله (دینی ،رفتاری ،عبادی ، باورها و نگرش ها ، فرهنگی ،اجتماعی،اعتقادی،فردی )به دست آمد اجزای اصلی مدل مفهومی سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها پژوهش را تشکیل دادند..نتایج نشان داد که این پژوهش جزو اولین هایی است که است که8 مقوله اصلی را حول محور سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها شناسایی کرده و بسیار فراگیرتر از پژوهشهای پیشین می باشد. به علاوه اینکه تاکنون مدلی مفهومی از سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها با استفاده از روش فراترکیب ارائه نشده است.
The purpose of this research is to design a model of Islamic lifestyle and subcultures as an extension of individual values or specific groups outside of our culture and society. Subcultures research was designed. The method of the present research was to combine the data obtained from the previous sources through the seven-step process of Sandelowski and Barroso. Also, the search words "Islamic lifestyle and subcultures" were used in the title, abstract, keywords and main text of the resources available in the databases. The findings show that a total of 250 codes, 25 concepts and 8 categories (religious, behavioral, religious, beliefs and attitudes, cultural, social, religious, individual) were obtained from the 24 selected sources and the final examination. The conceptual model of Islamic lifestyle and subcultures formed the research. The results showed that this research is one of the first to identify 8 main categories around the Islamic lifestyle and subcultures and is much more comprehensive than previous researches. . In addition, until now, a conceptual model of Islamic lifestyle and subcultures has not been presented using metacomposite method.