تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری، آگاهی از برند و کیفیت درک شده
محورهای موضوعی : بازاریابیسیده عالمه حسینی 1 , پیمان ولی پور 2
1 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران
2 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران
کلید واژه: وفاداری, ارزش ویژه برند, کیفیت درک شده, آگاهی برند,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف شکل گیری وفاداری مشتری از آگاهی از برند و کیفیت درک شده از طریق ارزش ویژه برند کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد انجام شده است. جامعه مورد بررسی پژوهش، مشتری های کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد به تعداد 412 نفر می باشند. حجم نمونه با فرمول کوکران 199 به دست امده است. نمونه گیری به صورت تصادفی و گلوله برفی انتخاب شده اند. نمونه ی آماری از کل شعبه های فروشگاهی کل ایران انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه استاندارد میباشد که در اختیار جامعه آماری قرار داده شده است. نتایج حاصل از محاسبات، درتحقیق حاضر آورده شده است. مطالعه حاضر از نوع کاربردی است. محاسبات در نرم افزار SPSS و PLS انجام شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن دارد که ارزش ویژه برند بر آگاهی از برند کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 70 درصد تاثیرگذاربوده است.همچنین ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 71 درصد تاثیرگذار است.و در آخر ارزش ویژه برند بر کیفیت درک شده کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 57 درصد تاثیرگذار بوده است.
The current research aims to form customer loyalty from brand awareness and perceived quality through special value The brand of sleeping goods is done by Borujerd textile factories. The research population is 412 customers of the sleep goods of Borujerd textile factories. Sampling has been done from all store branches in Iran. The number of samples is random. The sample size was obtained by Cochran's 199 formula. The data collection tool in this study is a standard questionnaire that has been provided to the statistical community. The results of the calculations are given in this research. The present study is of applied type. Calculations were done in SPSS and PLS software. The findings of the research indicate that brand equity has a 70% impact on the brand awareness of Borujerd textile factories' sleep goods. Also, brand equity has a 71% impact on customer loyalty of Borujerd textile factories' sleep goods. And finally, brand equity has an effect on quality. It is understood that the sleeping goods of Borujerd textile factories have been effective by 57%.
_||_