تاثیر فعالیتهای رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی بروجرد
محورهای موضوعی : بازاریابیپیمان ولی پور 1 , پروین رحمانپور 2
1 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، قائم شهر، ایران،
2 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک،واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، قائم شهر، ایران
کلید واژه: ارزش ویژه برند, رسانههای اجتماعی, نساجی بروجرد, ازاریابی اجتماعی, کالای خواب,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر تاثیر فعالیتهای رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی بروجرد میباشد. مطالعهی از نوع کاربردی است. جامعه ی آماری شامل مشتریان کالای خواب نساجی بروجرد می باشد که با استفاده از فرمول کوکران برای جامعهی نامحدود، حجم نمونه 384 نفر به دست آمده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد بازاریابی اجتماعی ون وو(2011) ، پرسشنامهی کیفیت محصول کویلهو و هنسیلر (2012)، پرسشنامه ارزش ویژه برند آکلر(1991) استفاده شده است. محاسبات از طریق نرم افزار SPSS و SMART PLS انجام شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد، بازاریابی اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی 86 درصد تاثیر دارد. بازاریابی اجتماعی بر کیفیت کالای خواب نساجی 88 درصد تاثیر دارد. ارزش ویژه برند نیز بر نگرش مصرفکننده 77 درصد تاثیر دارد. نتایج پژوهش نشان داد که متغیر تبلیغات دهان به دهان برند به طور مثبت و معنی داری بر اعتماد به برند بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد. همچنین تعهد به برند بر قصد خرید مجدد تاثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین اعتماد به برند تاثیر مثبت و معنی داری بر قصد خرید مجدد مشتریان نساجی بروجرد دارد.
The purpose of this research is the effect of social media activities on the brand value of Borujerd textile sleep goods with a combined method. The present study is of applied type. The research community in the current research is the customers of Borujerd textile sleep goods, numbering 384 person. Using Cochran's formula for an unlimited population, the sample size is considered to be 384 persons. The research tool in this research is a standard questionnaire. The standard questionnaire of social marketing questionnaire of Van Wu (2011) which has 6 object. Product quality questionnaire designed and validated by Coelho and Hensiller (2012). Akler's (1991) brand equity questionnaire consists of 8 questions. Calculations were done through SPSS and SMART PLS software. The results of the research indicate that social marketing has an 86% effect on the brand value of textile sleep goods. Social marketing has an 88% impact on the quality of textile sleep products. The special value of the brand also has a 77% effect on the consumer's attitude.
_||_