رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ
محورهای موضوعی : بازاریابیفاطمه هوشنگی 1 , الهه معصومی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
2 - استادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
کلید واژه: عملکرد شرکت, حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت, ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎر, ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎر,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در شعب مرکزی بانکهای استان گلستان انجام گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری شامل شعب مرکزی بانکهای استان گلستان میباشد که باتوجه به تعداد کم جامعه آماری همه شعب مرکزی بانکها به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه در اختیار رؤسا و معاونین شعب به تعداد 180 نفر قرار گرفت و تعداد 126 پرسشنامه صحیح برگشت داده شد. گردآوری دادهها به وسیله ابزار پرسشنامه انجام گرفت. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان و پایایی آن بالای 0.70 از طریق آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها ازاز نرمافزار Smart-PLS نسخه 3 استفاده شد. نتایج نشان داد بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ، ﺳﻮدآﻭﺭی، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ رابطه معنیداری وجود دارد. بین ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی رابطه معنیداری وجود دارد. بین ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی در شعب مرکزی بانکهای استان گلستان رابطه معنیداری وجود دارد. در نهایت ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ نقش میانجی دارند. ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و سودآوری نقش میانجی دارد. ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و سودآوری نقش میانجی ندارد.
This research was conducted with the aim of investigating the relationship between software support of the company's capabilities and the company's performance with regard to the mediating role of value and business strategy in the central branches of banks in Golestan province. The research is applied in terms of purpose and in terms of descriptive-correlation method based on structural equation model. The statistical population includes the central branches of banks in Golestan province, which were selected by the census method of all central branches, and the questionnaire was given to the heads and deputy heads of the branches in the number of 180 people. Data collection was done by means of a questionnaire. For data analysis, structural equation modeling was used using Smart-PLS version 3 software. The results showed that there is a significant relationship between software support of the company's capabilities with market performance, profitability, business strategy and business value. There is a significant relationship between business strategy and business value, market performance and profitability. There is a significant relationship between business value and market performance and profitability in the central branches of banks in Golestan province. Finally, business strategy and business value play a mediating role in the relationship between software support of company capabilities and market performance. Business strategy plays a mediating role in the relationship between software support of the company's capabilities and profitability. Business value does not play a mediating role in the relationship between software support of company capabilities and profitability.
_||_