تعیین سطح نهایی کلیه عوامل موثر بر توسعه همکاریهای حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران باسایر کشورها
محورهای موضوعی : بازاریابیفریدون امیدی 1 , بهزاد جعفری 2 , قاسم رکابدار 3
1 - استادیارگروه مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین المللی خرمشهر
2 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ،خرمشهر، ایران
3 - گروه ریاضی، واحد آبادان دانشگاه آزاد اسلامی، آبادان ، ایران
کلید واژه: سطح بندی, حمل و نقل, گمرک, ترانزیت, توسعه همکاری,
چکیده مقاله :
هدف از این تحقیق تعیین سطح نهایی کلیه عوامل موثر بر توسعه همکاریهای حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران با سایر کشورها است. پرسش این تحقیق نحوه سطح بندی عوامل موثر مولفه های اصلی موضوع و مسئله تحقیق چگونگی تشخیص سطح های مشخص شده بر توسعه همکاریهای حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران با سایر کشورها است. این پژوهش از نظر روش یک پژوهش آمیخته است .روش گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده و به روش کدگذاری با توجه به نظریه داده بنیاد تحلیل شده است. در بخش کمی نیز از پرسشنامه بسته استفاده گردید. . جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در بخش کمی شامل 127 نفر از کارشناسان و مدیران گمرکی میباشند. برای پایایی پرسشنامه بخش کمی روش آلفای کرونباخ مورد استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات شامل آزمون t و با استفاده از معادلات ساختاری تعیین گردیده است و توسط نرمافزار SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد شاخص های اصلی تحقیق شامل مولفه های : 1-عوامل درون سازمانی، 2-دانشی و فناوری، 3-استانداردهای بین المللی، 4-ارتباطات، 5-مدیریت، 6-کسب تجربه و آموزش، 7-نوآوری، 8-استراتژیها 9-قانون گذاری و سیاست ، شناسایی شده و اولویت و رتبه بندی آنها نیز مشخص گردیدند.
The purpose of this research is to determine the final level of all factors affecting the development of Iran's transportation, customs and transit cooperation with other countries. The question of this research is how to level the effective factors of the main components of the subject, and the research question is how to recognize the specified levels on the development of Iran's transportation, customs and transit cooperation with other countries.In terms of method, this research is a mixed research.There is a method of collecting information in the qualitative part of the semi-structured interview and it is coded and analyzed according to the data theory of the foundation.It was used in the quantitative part of the closed questionnaire.The statistical population includes 12 experts in the qualitative section and 127 experts and customs managers in the quantitative section.Cronbach's alpha method was used for the reliability of the quantitative part of the questionnaire.Determining the roundness of the data analysis method including t-test and using structural equations was analyzed by SPSS and Smart PLS software.The findings showed that the main indicators of the research include: 1- internal organizational factors, 2- knowledge and technology, 3- international standards, 4- communications, 5- management, 6- gaining experience and training, 7- innovation, 8-Strategies 9-Legislation and policy,Their priority and ranking were identified and determined.
_||_