ارائه الگوی اثربخش دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان های دولتی با بهره گیری از رویکرد فراترکیب
محورهای موضوعی : تعالی منابع انسانی
1 - گروه مدیریت، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران.
کلید واژه: ملزومات ساختاری, آموزش ضمن خدمت, ملزومات محیطی, ملزومات رفتاری,
چکیده مقاله :
هدف از انجام این پژوهش ارائه الگوی اثربخش دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان های دولتی با بهره گیری از رویکرد فراترکیب است. برای دستیابی به این هدف مهم، پژوهشگر رویکرد فراترکیب را در پیش گرفته است. پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، در دسته پژوهش های کاربردی است .بر این اساس 109 پژوهش پیشین مرتبط با اهداف مطالعه حاضر را با استفاده از الگوی هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو بررسی کردند و به تجمیع، ترکیب و تفسیر یافته های این پژوهش ها پرداختند تا با بسط مدل جدید، تصویر جامع، نو و بدیعی از الگوی اثربخش دوره های آموزش ضمن خدمت ارائه دهند بسط مدل ارائه شده یکی از قوت ها و نوآوری های این پژوهش است. الگوی اثربخش دوره های آموزش ضمن خدمت در این پژوهش تعداد 181 کد نهایی ، در قالب 14 مقوله و سه بعد اصلی (ملزومات ساختاری، رفتاری، محیطی)، شناسایی و ارائه شده است.
The purpose of this research is to present an effective model of in-service training courses in government organizations using a hybrid approach. In order to achieve this important goal, the researcher has adopted a hybrid approach. The current research, in terms of its purpose, is in the category of applied research. Based on this, they examined 109 previous researches related to the objectives of the present study using the seven-stage model of Sandelowski and Barroso and gathered, combined and interpreted the findings of these researches in order to develop a comprehensive, new and innovative picture of Provide an effective model of in-service training courses. The expansion of the presented model is one of the strengths and innovations of this research. In this research, the effective model of in-service training courses, 181 final codes, in the form of 14 categories and three main dimensions (structural, behavioral, environmental requirements) have been identified and presented
_||_