اثربخشی تلفیق الگوی چند محوری شفیع آبادی با نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر تاب آوری دانشجویان شاغل دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
محورهای موضوعی : علوم تربیتیفاطمه پورعلی صفت 1 , کاترین فکری 2 , احمدرضا اوجی نژاد 3
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بزاد اسممی ، واحد مرودشت، اروه مشاوره ، مرودشت ، ایران
2 - استادیار دانشگاه بزاد اسممی ، واحد مرودشت ، اروه مشاوره ، مرودشت ، ایران
3 - استادیار دانشگاه بزاد اسممی ، واحد مرودشت ، اروه علوم تربیتی ، مرودشت ، ایران
کلید واژه: الگوی چندمحوری شفی ببادی, نهریه یادایری اجتماعی کرامبولتز, تاببوری,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش تعیین اثربخشی تلفیق الگوی چندمحوری شففی ببفادی بفا نهریفه یفادایری اجتمفاعیکرامبولتز بر تاب بوری دانشجویان شاغل دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بزاد اسفممی واحفد مرودشفت بفود.روش پژوهش نیمه بزمایشی از نوع پیش بزمون – پس بزمون همراه با اروه کنترل بود. جامعه بماری کلیفهدانشجویان شاغل ارایش روان شناسی و مشاوره دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بزاد اسممی واحد مرودشفتبودند که مجموعا 1100نفر میشدند. با نمونه ایری در دسترس پرسشنامه تاب بوری کفانر و دیویدسفون( )2003روی 100نفر از دانشجویان شاغل اجرا شد از بین کسانی که نمره کمتفری ارفتنفد 32نففر بفهتصادف انتخاب و به طور تصادفی در دو اروه بزمایش و کنترل هرکدام 16نففر جفایگزین شفدند. اعضفایاروه بزمایش 9جلسه بموزش 1/5ساعته بموزش دیدند و اعضای اروه کنترل هیچاونه بموزشفی دریاففتنکردند. پس بزمون برازار اردید و نتایج توسط بزمون بماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیفل رفرارارفت. نتایج نشان داد تلفیق الگوی چند محوری شفی ببادی با یادایری اجتماعی کرامبولتز در افزایش تاببوری دانشجویان تاثیر معنادار دارد
The aim of present study was to determine the effectiveness of compiling of Shafiabady’s multi axial pattern of vocational choice (SMPVC) with Krumboltz’s socal learg theory on resiliency in employed students of Education college in Islamic azad university of Marvdasht branch. Research method was semi-experimental with pre-test, post-test and control group. Statistical community included all of employed students of Education college in Marvdasht university City, Iran. With the available sampling ,questionnaire Resiliency Connor and Davidson (2003) was conducted on 100 employed students. After performing the 32 persons with the lowest scores were selected randomly and divided randomly into two groups of experimental and control, 16 subjects each. the experimental group received training in 8 sessions of 1. 5 hours. No intervention was made in the control group. The results showed that the training compiling of Shafiabady’s multiaxial pattern of vocational choice with social learning theory affected the increase of resiliency.