اثربخشی الگوی چندمحوری شفیع آبادی بر خود ارزشیابی عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
محورهای موضوعی : علوم تربیتی
1 - دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مشاوره،واحد مرودشت،دانشگاه آزاد اسلامی،مرودشت،ایران.
2 - استادیار گروه مشاوره،واحد مرودشت،دانشگاه آزاد اسلامی،مرودشت،ایران.
کلید واژه: عملکرد شغلی, الگوی چند محوری شفیع آبادی, خود ارزشیابی,
چکیده مقاله :
هدف : هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی الگوی چند محوری شفیع آبادی بر خود ارزشیابی عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود.روش : روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بود.جامعه آماری کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان در سال تحصیلی 94-93 بودند.نمونه گیری به صورت خوشه ای انجام شد.بدین ترتیب که ابتدا از بین سه بخش اداری،آموزشی و خوابگاهی دو بخش به تصادف انتخاب شد و کارکنان آن به پرسشنامه خود ارزشیابی عملکرد شغلی پاسخ دادند و از بین کسانی که نمره کمتری گرفتند در هر گروه 20 نفر انتخاب و به تصادف در گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند.گروه آزمایش 8 جلسه 5/1 ساعته آموزش بر اساس الگوی چند محوری شفیع آبادی دریافت کردند و در گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت. پس آزمون اجرا و یک ماه بعد پیگیری انجام شد.داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس و t وابسته تجزیه و تحلیل شدند. یافته : نتایج نشان داد که الگوی چند محوری شفیع آبادی برخود ارزشیابی عملکرد شغلی کارکنان تاثیر معنا دار دارد و نتایج در طول زمان پایدار بوده است. نتیجه گیری : لذا پیشنهاد می شود از این روش برای افزایش خودارزشیابی عملکرد شغلی کارکنان استفاده شود.
Purpose : The purpose of the present study was to investigate the effectiveness of Shafiabady`s multi-axial pattern on self- evaluation of the voctional performance in Behbahan Islamic Azad university staffs. Method :The design of the study was a semi-experimental with per-test, post-test and control group. The target population included all Behbahan Islamic Azad university staffs. The sample was selected by a Cluster sampling method from two of three different sections of the university (educational and dormitory) that was chosen randomly. Subjects were asked to respond to self- evaluation questionnaires of self- evaluation of the voctional performance , out of which 20 employees who scored lower than others were selected from each sectors and were randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group received 8 sessions of treatment (each 90minutes) based on shafiabady`s multi-axial pattern, and there was no treatment for the control group. The post-test administered and the follow-up was done one month later. Result :Analysis of covariance and dependent t-test were run to analyze the data. The results showed that shafiabady`s multi-axial pattern has a significant effect on self- evaluation of the voctional performance in the staffs, and the results were stable over time. Conclusion: Therefore, it is recommended that this method be used to increase vocational performance self-assessment.
_||_