ارائه الگوی برندسازی شخصی افراد کارآفرین در راستای افزایش سودآوری صنعت خودرو کشور مبتنی بر نظریه دادهبنیاد
ابوالقاسم پهلوان
1
(
دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه عاوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
حمید سعیدی
2
(
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امامخمینی(ره) شهرری، دانشگاه آراد اسلامی ، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
)
محمد علی عبدالوند
3
(
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد ، ,واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آراد اسلامی، تهران ، ایران
)
حمید رضا سعید نیا
4
(
دانشیار گروه آموزشی مدیریت بازرگانی ، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
کلید واژه: برندسازی شخصی, کارآفرین, سودآوری, صنعت خودرو,
چکیده مقاله :
در محیط به شدت رقابتی، کارآفرینان در راه اندازی و مدیریت کسب و کار با چالشهای متنوعی از جمله افزایش هزینههای سربار و ورشکستگی مالی رو به رو هستند؛ کارآفرینان کسب و کار می توانند با اتخاذ رویکردها و سیاستهای اجرایی، نقش مهمی را در پیشگیری و جلوگیری از ورشکستگی و همچنین افزایش سودآوری صنایع به ویژه صنعت خودرو داشته باشند. با توجه به رشد روزافزون فعالیتهای کارآفرینانه، برندسازی شخصی به عنوان یکی از راهکارهای اصلی میتواند در توسعه صنایع و بسترسازی زمینههای سود و رشد به ویژه در صنعت خودرو مؤثر واقع شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در مقاله حاضر سعی شده است عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی افراد کارآفرین در راستای افزایش سودآوری صنعت خودرو بر اساس نظرات خبرگان به صورت نمونهگیری در دسترس و هدفمند که به تعداد 12 نفر تعیین شده از طریق مصاحبه، در قالب نظریه داده بنیاد، الگوسازی شود. براساس نتایج تحقیق، عوامل اصلی تأثیرگذار بر تقویت برندسازی شخصی افراد کارآفرین در صنعت خودرو در قالب الگوی پارادایمی نظریهی داده بنیاد و نظر خبرگان شناسایی و تدوین گردید. متغیرهای علّی شامل عوامل پیشبرنده فردی و عوامل پیشبرنده محیطی میباشد، متغیرهای مداخلهگر شامل تسهیلگرها میباشد، متغیرهای زمینهساز شامل بهرهگیری از فناوری، به کارگیری روشهای نوین صنعت و مشتری محوری میشود، متغیرهای راهبردی شامل راهبردهای قدرت برندسازی شخصی افراد کارآفرین میگردد و پیامد مدل موجب توسعه نوآوری، افزایش سودآوری و سهم بازار خواهد شد.
چکیده انگلیسی :
In highly competitive environment, entrepreneurs are facing various challenges in starting up and managing businesses, including increasing overhead costs and financial bankruptcy; By adopting approaches and executive policies, business entrepreneurs can play an important role in averting and preventing bankruptcy, as well as increasing the profitability of industries, especially the automobile industry. Considering the increasing growth of entrepreneurial activities, personal branding as one of the main solutions can be effective in the development of industries and the foundation of profit and growth areas, particularly in this challenging industry. The current study is conducted to create a model of the effective factors on the personal branding of entrepreneurs to increase the profitability in this industry. The participants are 12 managers selected via available and targeted sampling and the data is collected through interviews in the form of grounded theory. Based on the results of the research, the main factors influencing the strengthening of the personal branding of entrepreneurs in the automobile industry were identified and classified in the form of a paradigm model of the grounded theory of according to the opinions of experts. Causal variables include individual driving factors and environmental driving factors, intervention variables include facilitators, contextual variables include technology utilization, application of new industry and customer-oriented methods. Strategic variables include the personal branding power of entrepreneurs. The outcome of the model leads to the development of innovation, increasing profitability and market share.