نقش رسانه ها بر میزان آگاهی سیاسی- اجتماعی نسل چهارم انقلاب ( مطالعه موردی (جوانان شهرستان شیراز)
محورهای موضوعی : فلسفه سیاسی انقلاب اسلامیعلی رضا بیابان نورد سروستانی 1 , فاطمه باقری 2
1 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
2 - تعریف نشده
کلید واژه: رسانه, انقلاب اسلامی, آگاهی سیاسی,
چکیده مقاله :
این مقاله با هدف بررسی نقش رسانه ها در آگاهی مردم ایران نسبت به شرایط سیاسی- اجتماعی و فرهنگی پس از انقلاب نگاشته شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش پیمایش است. جامعه آماری این پژوهش جوانان 18 تا 29 سال شهر شیراز در سال 1401 می باشد که 360 نفر از این جوانان به طور تصادفی در نقاط مختلف شهر شیراز مورد نظر سنجی قرار گرفته اند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که آزمودنی ها در سطح بالایی از فضای مجازی استفاده می کنند و فضای مجازی نقش زیادی در آگاهی آنها نسبت به شرایط سیاسی- اجتماعی و فرهنگی ایران دارد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در حد متوسط مورد استفاده قرار می گیرد و میزان اعتماد افراد به اخبار و اطلاعات صدا و سیما در حد متوسط است.
This article is written with the aim of investigating the role of the media in the awareness of the Iranian people regarding the political, social and cultural conditions after the revolution. The method used in this research is survey. The statistical population of this research is 18-29-year-old youth of Shiraz city in 1401, and 360 of these youths were randomly surveyed in different parts of Shiraz city. The results of this research show that the subjects use virtual space at a high level and virtual space plays a big role in their awareness of the political, social and cultural conditions of Iran. The radio and television of the Islamic Republic of Iran is also used at an average level, and the level of people's trust in the news and information of the radio and television is at an average level.
_||_