بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان یزد
محورهای موضوعی : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )
محمد رضا رسولی
1
(استاد یار گروه ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز)
داود پاک نیت
2
(کارشناس ارشد ارتباطات)
کلید واژه: سرمایه اجتماعی, اعتماد اجتماعی, سرمایه, مشارکت اجتماعی, شبکه اجتماعی, هنجار اجتماعی, رسانه های جمعی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر که با هدف بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل¬گیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد انجام شده است به سنجش همبستگی بین متغیر میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی با سرمایه اجتماعی و ابعاد آن (اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و هنجار اجتماعی) پرداخته است.