بهره مندی، رضایت و اعتماد دانشجویان علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از محتوای اخبار30/20 شبکه دوم سیما و نقش آن بر نگرش آنها
محورهای موضوعی : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )سید محمد دادگران 1 , مریم برادرن جورابچی 2
1 -
2 -
کلید واژه: رضایت, اعتماد, بهره مندی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بهره مندی، رضایت و اعتماد دانشجویان از محتوای اخبار30/20 شبکه دوم سیما و نقش آن بر نگرش آنها انجام شده است. در جامعه آماری کلیه ی دانشجویان علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و در نمونه ای به حجم 296 نفراجرا شده است بر اساس فرمول کوکران، محاسبه شده و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند.این پژوهش از طرح های زمینه یابی محسوب می شود که به روش پیمایش انجام شده است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته 39 سؤالی در طیف لیکرت، با روایی مناسب و با اعتباری بالغ بر 93/0 استفاده شده است.در تجزیه و تحلیل داده ها نیز ازجداول فراوانی و شاخصهای گرایش مرکزی وپراکندگی، نمودارستونی و دایره ای، آزمون رگرسیون ساده، رگرسیون چند متغیره و آزمون فریدمن در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که: بین مناسب بودن زمان پخش اخبار20.30 و میزان بهره مندی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. بین جنسیت دانشجویان و بهرهمندی از اخبار20.30رابطه معناداری مشاهده نشده است. بین سن دانشجویان و میزان بهره مندی از اخبار20.30رابطه معناداری وجود دارد. بین میزان ارتباطات رسانهای و بهرهمندی دانشجویان از اخبار20.30رابطه معناداری مشاهده نشده است. بین میزان اعتماد دانشجویان به محتوای اخبار20.30و میزان بهره مندی آنان رابطه معناداری وجود دارد.-بین میزان جامع بودن، متعادل بودن، و جذاب بودن اخبار20.30 و میزان بهره مندی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. بین نگرش دانشجویان و میزان بهره مندی دانشجویان از اخبار20.30 رابطه معناداری وجود دارد. اخبار30/20 شبکه دوم سیما بیشتر از اخبار شبکه های دیگر توانسته مسائل و مشکلات مردم را به خوبی مطرح کند.