رتبه بندی فاکتورهای موثر بر انتخاب برند سبز در صنعت لوازم آرایش با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف
محورهای موضوعی : بازاریابی
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
کلید واژه: برند, برندسازی سبز, تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف,
چکیده مقاله :
با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر زمین از لحاظ اکولوژی زیستی ، کاملا واضح میباشد که در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی و انجام کارهایی در جهت حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همه گانی میباشد به همین علت تمامی سازمان ها و کسب و کارها درصدد پیشبرد اهداف خود با در نظر گرفتن برند سبز می-باشند..خریداران در عصر حاضر به دلیل به وجود آمدن مشکلات اکوسیستمی بیشتر سعی در خرید اجناسی دارند که علاوه بر فاکتورهایی نظیر قیمت و کیفیت، به محیط زیست نیز آسیبی وارد نکند. لذا مباحث روزی مانند برند سبز از جمله مهمترین فاکتور ها در بازاریابی مشتریان عصر کنونی میباشد. هدف از این پژوهش رتبه بندی مهم ترین فاکتورهای مؤثر بر انتخاب برند سبز رد صنعت لوازم آرایش میباشد. در این راستا با مطالعه پیشینه پژوهش 14 فاکتور از مهمترین فاکتورها را در زمینه برند سبز شناسایی نمودیم.. در نهایت با مد نظر قرار دادن نظرات خبرگان صنایع آرایشی فاکتور های بدست آمده را با تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی رتبه بندی کردیم. نتیجه بدست آمده از این پژوهش نشان دهنده اهمیت بسیار بالای امنیت محصول و رنگ محصول در میان 14 فاکتور ذکر شده دارد
Given the current state of the earth in terms of biological ecology, it is quite clear that considering the environmental conditions and doing things to protect the environment is a universal task, so all organizations and businesses are trying to advance the goals In the present era, due to ecosystem problems, buyers are more likely to try to buy goods that, in addition to factors such as price and quality, do not harm the environment. Therefore, topical issues such as the green brand are among the most important factors in customer marketing today. The purpose of this study is to rank the most important factors affecting the selection of the green brand of the cosmetics industry. In this regard, by studying the research background, we identified 14 of the most important factors in the field of green brand. Finally, considering the opinions of cosmetics industry experts, we ranked the obtained factors using fuzzy hierarchical analysis technique. The result of this study shows the high importance of product safety and product color among the 14 factors mentioned, as well as factors such as harmlessness to animals and the possibility of testing in the last ranks.
_||_