طراحی مدل بومی ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ) مبتنی بر ارتقاء برند (مورد مطالعه: شرکت پاکسان)
محورهای موضوعی : بازاریابیوحید نامنی 1 , بهرام خیری 2 , منصوره علیقلی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: بازاریابی, برند, ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بومی ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) مبتنی بر ارتقا برند در شرکت پاکسان انجام شده است . روش پژوهش حاضر کمی به روش توصیفی - پیمایشی انجام شده است . جامعه تحقیق شامل مصرف کنندگان محصولات شرکت پاکسان میباشد . ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده است . روش نمونه گیری با توجه به تعداد بسیار زیاد اعضای جامعه آماری، نمونه آماری شامل 384 نفر است که به روش در دسترس انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شده است. تحلیل داده ها نشان داد که استفاده از افراد متخصص ، تعیین اهداف ، تعیین بودجه تبلیغات ، استراتژی های قیمت گذاری از راهبردهای پیش رو در جهت بهبود عملکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی می باشد . همچنین برای پیامدهای IMC می توان به برندینگ ، تقویت برند ، رضایت مشتریان ، تصویر برند اشاره کرد.
The purpose of this study is to provide a model for integrated marketing communications ( IMC ) . The method of the research is a descriptive -survey method . The tool used to collect data is questionnaire . The research community is consumers of Paxan products . Sampling is performed by stratified random sampling method . Sampling method Due to the large number of members of the statistical community , the statistical sample includes 384 people who have been selected by available methods . SPSS and PLS software were used for data analysis . Using experts, setting goals , setting advertising budgets , pricing strategies are some of the strategies ahead to improve the performance of integrated marketing communications ( IMC ) . It should also be noted that for integrated marketing communications ( IMC ) consequences we can mention branding, brand strengthening , customer satisfaction , brand image .
_||_