بررسی نقش رسانه های اجتماعی در رضایت مشتری با نقش تعدیل گری تبلیغات پیشبردی مطالعه موردی: مشتریان فروشگاههای برند پوشاک کت و شلوار مردانه ایرانی درشهرتهران
محورهای موضوعی : مدیریت بازرگانینادر نقی زاده خوئی 1 , نگار معتمدی 2 , حمیدرضا وزیری گهر 3
1 - گروه مدیریت، دانشگاه آزاد واحد شهر قدس، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
کلید واژه:
چکیده مقاله :
مسئله مورد مطالعه بررسی نقش رسانه های اجتماعی در رضایت مشتری با نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در صنعت پوشاک مردانه تولید داخل است. اهداف اصلی، بررسی رابطه رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتری و بررسی نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در رابطه ی بین رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتری و اهداف فرعی نیز بررسی رابطه شهرت، کیفیت و رضایت از برند رسانه اجتماعی بر رضایت مشتریان است. جامعه ی آماری مشتریان فروشگاههای برند پوشاک کت و شلوار مردانه ایرانی در سطح شهر تهران و نمونه بر اساس فرمول کوکران 385 نفر، و بروش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. گردآوری داده ها به روش کتابخانه ای، جستجو از طریق منابع اینترنتی و نیز مطالعه میدانی بوسیله پرسشنامه بود. آمار توصیفی از نرم افزار اس پی اس اس و نیز آمار استنباطی از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته ها نشان میدهند که رسانه های اجتماعی با رضایت مشتریان فروشگاههای پوشاک مردانه ایرانی در سطح شهر تهران رابطه ی معناداری دارد و تبلیغات پیشبردی فروش نقش تعدیلگری را در این میان ایفا میکند. همچنین شهرت، کیفیت و رضایت از برند رسانه اجتماعی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد. نتایج برگرفته از این پژوهش حاکی است که تبلیغات پیشبردی فروش و نیز رسانه های اجتماعی بر شکل گیری نگرش مثبت مشتریان نسبت به محصولات صنعت کت و شلوارهای تولید داخلی مؤثر بوده است.
The case under study is to investigate the role of social media in customer satisfaction with the moderating role of promotional advertising in the domestic men’s suit brand clothing stores. The main objectives are to investigate the relationship of social media on customer satisfaction and to investigate the moderating role of promotional advertising in the relationship between social media on customer satisfaction and the secondary objectives are to investigate the relationship between reputation, quality and brand satisfaction of social media on customer satisfaction. The statistical community of customers of Iranian men's suit brand clothing stores in Tehran and the sample based on Cochran's formula was 385 people and simple random sampling was done. Data was collected by library method, search through internet sources and field study by questionnaire. Descriptive statistics from SPSS software and inferential statistics from Smart PLS software were used. The findings show that social media has a significant relationship with the satisfaction of customers of Iranian men's clothing stores in Tehran, and sales promotions play a moderating role in this. Also, the reputation, quality and satisfaction of the social media brand, have an effect on customer satisfaction. The results obtained from this research indicate that sales promotions and social media have been effective in forming a positive attitude of customers towards the products of the domestically produced suits industry.
_||_