مروری بر مدلسازی انتقال جرم در پیل سوختی غشاء الکترولیت پلیمر
محورهای موضوعی : کاربرد شیمی در محیط زیست
کلید واژه: مدلسازی, پیل سوختی, افت فشار, غشاء الکترولیت پلیمری, مش بندی,
چکیده مقاله :
در بین فناوری های نسل بعدی، یک سلول سوختی غشاء الکترولیت پلیمری (PEMFC) تصور می شود که یک روش رایج برای تولید برق با دارا بودن استفاده ی گسترده ی آن در تمام برنامه های کاربردی در آینده ای نزدیک باشد. با توجه به بهره وری بالا و سازگاری آن با محیط زیست، این فناوری مورد علاقه ی مهندسین خودرو و دانشمندان می باشد و در نتیجه به عنوان یک گزینه ی امید بخش برای جایگزین موتورهای احتراق داخلی در بخش حمل و نقل محسوب می گردد. با این حال، چالش های فنی از جمله دوام، عملکرد و روش ساخت مقرون به صرفه وجود دارد که به منظور تجاری سازی آن نیاز به رسیدگی دارند. با در دسترس بودن کامپیوتر های قدرتمند، مدل سازی سلول سوختی در آزمایش های دهه ی گذشته به عنوان روش درک فیزیک داخل سلول سوختی غشاء الکترولیت پلیمری مورد علاقه واقع شده است. در این پژوهش به معرفی انواع پیل سوختی و انواع میدان جریان در داخل پیل سوختی غشاء الکترولیت پلیمری پرداخته شده است. سپس به مدل سازی PEMFC با جریان مارپیچ به صورت مروری پرداخته شده است.
However, technical challenges such as durability, performance and cost-effective manufacturing methods that need to be addressed in order to commercialize it. With the availability of powerful computers, modeling of fuel cell tests in the past decade as a way of understanding the physics of polymer electrolyte membrane fuel cell of interest is located. In this study, the introduction of fuel cells and polymer electrolyte membrane fuel cell types within the flow field are discussed. The modeling of PEMFC with spiral flow is presented for review.
_||_