بررسی اقناع در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست
محورهای موضوعی : کاربرد شیمی در محیط زیستیونس کریمی فردین پور 1 , ناصر مصلحی میلانی 2 , بهزاد انتظاری 3
1 - گروه ریاضی، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران
2 - گروه فیزیک، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران
3 - گروه جغرافیا، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران
کلید واژه: مخاطب, محیط زیست, اقناع, کاربرد شیمی, تولید محتوا,
چکیده مقاله :
چکیده : تولید محتوا به مثابه یکی از عوامل مداخله گر در تغییر نگرش می تواند در ترغیب دانشجویان به کاربرد علم شیمی در محیط زیست ایفای نقش کند. در این مقاله هدف شناخت معیارهای تولید محتوای ترغیب کننده به کاربرد علم شیمی در محیط زیست و تحلیل مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است. پژوهش حاضر می کوشد تا مولفه های ترغیب کننده به تغییر نگرش و اقناع را به لحاظ نظری شناسایی کند. در واقع پژوهش حاضر، با مفروض دانستن کارآمد بودن این مولفه ها و با استفاده از رویکرد کیفی تحلیل محتوا، محتوای مرتبط با کاربرد شیمی در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست را ارزیابی می کند. نتایج این پژوهش می تواند نشان دهد که تولید محتوای آموزشی با محور کاربرد شیمی در محیط زیست از چه ظرفیتی برای ایجاد تغییر نگرش در مخاطب برخوردار است.
Content production as one of the intervening factors in changing attitudes can play a role in encouraging students to apply chemistry in the environment. In this article, the aim is to identify the criteria for producing content that encourages the application of chemistry in the environment and to analyze the most popular articles in the Journal of The application of chemistry in environment published by Islamic Azad University, Ahar Branch. The present study tries to identify the components that motivate to change attitudes and persuasion theoretically. In fact, the present study, by assuming the effectiveness of these components and using a qualitative approach to content analysis, evaluates the content related to the application of chemistry in the most visited articles in the Journal of The application of chemistry in environment. The results of this study can show what capacity the production of educational content focusing on the application of chemistry in the environment has to change the attitude of the audience.
_||_