• فرآیند پذیرش

    فرایند ارزیابی و پذیرش مقالات

    • پس از ارسال مقاله توسط نویسنده(گان) محترم از طریق سامانه فصلنامه، مقاله دریافت شده ابتدا توسط هیأت تحریریه مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مناسب بودن کیفیت و مرتبط بودن محتوای مقاله با اهداف فصلنامه و انطباق با معیارهای مجله، مقاله بدون مشخص شدن نام نویسندگان برای داوران صاحب نظر ارسال می گردد. شایان ذکر است که هیأت تحریریه در رد یا قبول و نیز ویرایش و تلخیص و اصلاح مقاله ها آزاد است.
    • پس از وصول دیدگاه‌های داوران، نتیجه داوری در جلسه هیأت تحریریه مطرح و نظر داوران برای نویسنده ارسال خواهد شد.
    • پس از اینکه نویسنده(گان)، مقاله را بر اساس نظرات اصلاحی داوران اصلاح نمودند و پیشنهادات گروه داوری در مقاله به صورت هایلایت انجام و از طریق سایت فصلنامه ارسال شد، مقاله برای یکی از داوران به منظور ارزیابی تطبیقی ارسال می شود.
    • پس از تأیید داور تطبیقی، مقاله پذیرفته و در نوبت چاپ قرار می گیرد.
    • لازم به ذکر است که ارسال سه باره‌ی مقاله‌ برای نویسنده جهت اصلاح و عدم انجام آن به طور کامل، موجب رد مقاله خواهد شد.
    • شایان ذکر است تمامی مکاتبات فی مابین نشریه و مؤلفان از طریق نویسنده مسؤول (Corresponding Author) خواهد بود و از این حیث تمامی مسؤولیت های مقاله به طور مستقیم متوجه نویسنده مسؤول می باشد.
    • هدف فصلنامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی انتخاب مقالات متناسب با محورهای مجله و تسریع روند بررسی مقالات در زمان کوتاه می باشد.